11 augusti 2007

Plågat gubben


Idag har jag plågat min gubbe vilket känns så underbart-
Han har blivit lurad att åka ut till BIRSTA med mig och två av döttrarna.
Jag berättade för honom hemmavid att att det kommit ett nytt företag
som heter Teknikmagasinet http://www.teknikmagasinet.se/
och Kjell & company http://www.kjell.com/

Han blev givetvis intresserad och ville följa med oss till Birsta här i Sundsvall.
Jag kan lova att min gubbe är verkligen inte lätt att få med till Birsta.
Han kallar det för kärringstaden dit bara fjantar o fjolliga karlar svansar runt .

Riktiga män som honom de åker inte dit och slänger bort en hel dag bland allt krafs!
De stannar hemma och gör nytta på gården istället!
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Hur tråkig butik som helst för oss tjejer är både teknikmagasinet och Kjell &company
"- 2 min så är man less

Till och med gubben blev besviken på dessa butiker för de hade bara B krafs som han sa "
-En massa skit som går sönder
-Vad fasiken höll man sig inte hemma för vad FAN skulle man hit med o göra ?
Något jag inte nämde vara att för att ta sig dit måste man in i själva Ikanohuset
http://www.birstacity.com/se/ "Ler"

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Min gubbe hatar att gå i shoppinggallerior där det kryllar av folk .

Redan på parkeringen gnällde han och suckade
-Måste jag gå in där jag trodde de hade en egen affär på sidan om gallerian.
-Men vad tusiken jag kan sitta i bilen så kan ni springa in så länge".

Glöm det sa jag och släpade in honom i gallerian med hjälpa av våra döttrar.

Gud vad han led karl när han fick gå med mig o döttrarna och kolla kläder i flera timmar.
-Rätt åt honom vi tyckte inte ett dugg synd om honom.
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Jag har funderat på en sak som jag förstått efter några år är att de flesta män hatar att handla kläder o småprylar till hemmet.

Vi kvinnor är bobyggare och kan handla år efter år nya saker till husets inredning.

Mannen däremot bryr sig mera om garaget och tillbehör till motor och maskiner.

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Är det därför som herravdelningen oftast ligger på bottenvåningen tio centimeter från dörren ?
Manlig shopping är att man går in i en affär, provar, köper första bästa vad-det-nu-är-man-ska-ha. Sen går man ut från hela gallerian och åker hem. Total tid 15 minuter.

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Men den här gången kunde han inte smita" för han hittade inte ut " Fniss"

Gubben fick passa Cindy våran bebis som passade på att röja och härja bland alla saker i butikerna.
-Fasiken sa gubben!
- Det här med att passa Cindy är ju som det värsta vedklyvarpass
Jag kommer inte sätta min fot här inne i Ikanohuset mer det här året sa gubben .
Han surade och satt på en stol inne på Lindex medans han kastade blickar på mig
o döttrarna som var på halva REA priset REAN.

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

När man tar in sin gubbe på ett varuhus då märker man verkligen skillnaden mellan att vara man och kvinna.
Vi kvinnor vi drömmer om shopping och tycker det är det mest njutningfulla som finns.
Att få känna och klämma på alla fina saker som finns på hyllor och galgar .
Får inte vi kvinnor handla något fint lite då och då så blir vi surpuppor.
Därför är det alltid mannens fel om kvinnan missunnas shopping.
Gubbarna ska jobba och se till att det finns slantar i hushållet till kvinnans laster .

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Män däremot föredrar att vara hemma och ha det tyst och lungt i huset medans käringa
är o shoppar" halva långa dagen.
De säger bara att de har viktiga saker att göra hemma på gården
medans de bara njuter över lugnet.

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
När vi tjejer shoppar blir det lite prylar varje gång medans en man shoppar blir det oftast rejält.
Lycka är ju att få komma hem med en eller flera shoppingkassar OFTA -
Medans gubben föredrar att få gå på bolaget/bilaffärer o få sig en kassa där med skrammel.

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tänkvärt
En framgångsrik man är en man som tjänar mer än hans fru kan spendera.
Jag tycker däremot att en framgångsrik kvinna är en kvinna som kan hitta en sådan man.

Inga kommentarer: