09 augusti 2007

Svavel på stickan


Män har det alltid lätt tycker jag .

De bara leker sig igenom livet o har alltid roligt när de vill.

Karlar behöver aldrig fixa barnvakt utan det är deras fruar som är barnvakt"

Alla rikiga karlar har service på hemmaplan säger alltid mitt skrälle till man .
-Annars är han en kärring "

En femdagars arbetsvecka för min man som jobbar borta i Stockholm innebär bara en liten nätt övernattningsväska om han packar själv.

Vilket han sällan gör utan ber mig snällt leta upp allt.

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Gubben min behöver aldrig köa till toa heller utan går bara utanför dörren o siktar in sig på första bästa träd

Han sjunger alltid på en töntig visa som jag hatar så innerligt har hört den i tjugo år

Morgonstånd har guld i mun" osså rafsar han sig i karlsongrännan för att hala

fram den som han säger.

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Min gubbe säger alltid att han måste lägga sin "krumelur "utanför ringen på toa då han kissar .

På morgonen tar det bara två minuter för honom o duscha o kamma igenom håret.

Dessutom kan han skriva sitt namn hur lätt som helst i snön på vinter säger han illmarigt" .

Texten blir som en bred tuschpennas´ ( Säger gubben alltså men jag har bara sett blyerts")

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Vore skoj o kunna skriva sitt namn i snö då man pinkelinkar" som tjej !

-Hm" Grannen skulle nog undra vad tusiken jag gjorde då?

-Måste nog gå på breakdance kurs först o öva"

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""


Alla förberedelserna inför våra barns kalas eller nån annan fest som vi är bjuden på blir han lika förvånad över varje gång ayy dagen kom så snabbt.

Va!

-Var det idag ?

Det ordnar sig alltid ändå utan gubben egen inblandning med presenter och annat.

Konstigt hur allt kan bli klart av sig självt?

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Gubbskrället måste inte heller komma ihåg allas födelsedagar och vilket år barnen är född"

Måste han absolut komma ihåg deras personummer har han en lapp uppskrivit i plånboken."Smart"

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

När gubben min är hungrig som ett "as " som han säger så sätter han sig o väntar framför dator och ropar -Är det snart färdigt gumman jag svälter ihjäl?


-Men gumman har du inte ställt fram mjölken? (Klassiker)


(-Grrrr = lököga = Man gnider en färsk lök i ögat på sin man i tanken om man är sur på honom)

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Gubben behöver inte heller krypa upp och lägga sig mot ett hårigt arsle i sängen varje kväll

som jag måste göra dessutom brukar hans täcke fladdra men knappast av vinden.

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Gubbar kan ge gummor blommor o de smälter så fort de varit tjafsiga med dem

Gummor förlåter för nästan allt gubbar gör och tycker de är gullig.

( -Ja inte allt förlåter man förståss !)

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Gubbar behöver aldrig städa hela huset eftersom de måste ut i pannrummet eller garaget hela tiden så fort det skall städas inomhus (-konstigt")


Karlar märker inte heller om frugan är felklippt hos frissan. (-Har du köpt nya gardiner?)


Alltid lika humör hela långa veckorna oavsett "röd eller vit dag.


Grått hår och rynkor har bara gett min gubbe karaktär och snyggare o trevligare personlighet.

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Min gubbe säger alltid då jag gnäller på honom


-Men Darling -Livet går vidare, även om man inte har rena lakan


""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""


Tänkvärt"


Att ha en storsnopp är lika bra som att ha svavel på stickan.

Inga kommentarer: