06 augusti 2007

Vi var badbrudar på Bänkåsviken


Idag den 6 Aug for jag och mina barn till Bänkåsviken som är en liten vik.
Den ligger på södra delen av Alnön Sundsvall.(Bottenviken) - 9 km från bron - höger .

Det är en stor sandstrand och långgrunt kan man säga för oss lite större som kan simma.

Sand sand och åter sand har du med dig hem och i bilen och överallt"
Badväskor,kaffetermos ,handukarna och i filtarna och i bebisens blöjor.

-Tja ...Jaaaa Överallt verkligen kröp sanden in .

Jag tycker badet var perfekt för lite större barn som kan simma
mer än för småbarn som min Cindy (1 år 8 mån)som lätt tippar framåt i vattnet.

Det blev ganska fort djupt bara en halvmeter från stranden.

De små måste
vaktas hela tiden jättenoga (De kan ju bara drunkna en gång ...Huaaaaaaaaa)

Tonåringarna kan ligga o spana in varandra lätt här "o kommentera varandras utseende ."Fniss"

Mammor o pappor och en massa ungar kryllade på stranden
Det kändes lite som HongKong beach" eftersom man låg som packde sillar.
(-Svårt o få parkering verkligen överfullt överallt)

Men Ack så fint och mysigt det var ändå o mina barn trivdes gott.

Kiosk fanns en liten bit i närheten vilket var suveränt om man ville köpa glass.

Toa fanns där en sådan där BajjaMajja" uppställd på parkeringen.

Vi hade en mysig dag o fikat var gott i korgen vi packat med hemifrån

Men ack ack sa mamma anka nu börjar jobbet då vi kommer hem!

Nu skall vi ta reda på all sand som vi fick med oss hem.

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Tänkvärt"

Bättre sand i munnen är en tand i tungan.

Inga kommentarer: