05 augusti 2007

Ibland blir man brydd


Ska berätta om vad min svärmor sa idag då hon var på besök

Men först en tillbaka blick på mitt liv som hemmafru


"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Min gubbe jobbar borta under veckorna (3 v per månad men hemma alla helger)


Med fem ungar + ett barnbarn har jag en hel del att göra !

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Vad gör jag som hemmafru då går hon bara o latar sig ?


¤Jag ställer upp för mina barn i ur o skur med skjutsningar hit o dit alla kvällar i veckan nästan"
(Själv har jag ingen som kan hjälpa mig med sådant)

¤ Jag tvättar våra kläder och jag skjutsar barnen på träningar .

(Fyra av barnen tränar olika sporter några kvällar var i veckan o

alla måste ha ordnad skjuts.)

¤ Jag lagar mat till ca10 personer oftast varje dag frukost -lunch o middag .
( -Ja ok inte nu på sommaren då fuskar vi ibland och hoppar över något mål o går på Donken)

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

¤ Jag dammsuger hela huset varje dag och torkar golven varannan dag .


¤Jag plockar saker hela halva dagarna för att hålla huset i någorlunda skick"


¤ Jag hjälper till med läxor och leker och underhåller barnen .

¤Klipper gräsmattan o rensar rabatter(- Ja inte så snyggt men ändå)

¤ Bär in ved och hämtar posten o ger hundskrället o kattkrakarna mat.

¤ Jag tvättar mång tvättmaskiner varje dag hänger dem och lägger dem hopvikta i skåpen

¤Jag springer ut med sopor och gör hej fadderittan en hel massa till

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Min man gifte sig med barnvakten så känns det ibland o heta Supermamsen"

Ps" Men bara gnälliga bajsdagar"

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Visst hjälper barnen till här hemma och är duktiga "NÄR DE ÄR HEMMA JAAAAAA"
(Ofta är de bara hemma o slänger i sig mat ochså raskt iväg till nästa aktivitet)

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

¤ Jag handlar all mat till huhållet och en gör en hel del andra saker
som man inte kan skriva ner här för det vet ni iallfall" .

För då skulle det ta en halv dag med allt som man gör i en familj med många medlemmar.

¤Jag tar hand om min lilla snutta som är 1 år 8 mån
och mitt barnbarn 3 kvällar i veckan som är 4 månader.

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Åter till käringaskrället"...o sagan om ormen"

-Nämen Gud vad skriver jag "

bland blir man brydd på "gamla"käringar som min svärmor

Hon var på besök hos oss ikväll o hälsade på en sväng .

Gubben som nyss blivit uppassad av mig med nybakt kladdkaka o kaffe .

Han låg tilbakad lutad i solstolen när svärmora kom och gubben min lapade sol o myste.

Då sa min svärmor Gud vad synd det är om min son i det här huset "
Han får ju jobba och o slita så han blir så trött " titta på honom
(Gubben var lite yrvaken efter sin middagslur")

-Han måste ju hade det så himla jobbigt som jobbar borta under veckorna?

Tänk han får ta hand om allt stackarn-stackarn"

Han måste få vila annat är det med dig som bara är hemma och har det bra.

Du har ju all tid i världen att bara njuta och ta det lungt "

Hur får du tiden att gå egentligen medans du väntar på att han kommer hem

Jag skulle bli tokig om jag inte hade nått o göra ".

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""


Tänkvärt"
De man inte vet tror man att man vet.

Inga kommentarer: