05 augusti 2007

Brännässlekäft


Måste bara berätta om en sak som min gubbe sa idag .

Obarmhärtiga karlar "

Han borde egentligen få stryk för det förbenade gubbtjyv

Men så här var det iallfall...

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Gubben kom in i huset efter att han varit ute på vedbacken en stund trött o sliten.

Jag "Supermamsen" frågade honom om han ville åka med mig o sonen till stan.

-Måste bara vila en kvart sa gubben min och lade sig på soffan i tv rummet.

Då ville jag vara snäll o rar mot honom så jag sa

-Gör det du gubbe en stund ...ta o vila ...
-Jag skall bara sminka mig
o göra mig i ordning innan vi far iväg till stan"

Då sa gubben - Ja då får man "sova " minst en halvtimme /timme då

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Tänkvärt"

Gubbars närmaste" släkting" i växtriket är brännässlan"

Inga kommentarer: