05 augusti 2007

Krusbärsvin


Jag har plockat lite röda krusbär och försöker göra vin på gammalt sätt i köksfönstret
Nu till saken är att jag dricker inte vin särskilt ofta så det kommer säkert inte till nytta"
(Måste ju alltid kunna köra bil )
Det luktar hittils "fan" av det kan jag lova jäst och "¤!½#¤% men färgen är iallfall fin.

Krusbärsvin blir gott och uppfriskande sägs det iallfall i kokböcker.

Jag plockade i lite krusbär bara på frihand och spillde i lite socker
o tog en nypa "vanlig bulljäst men bara pyttepytte"
-Egentligen skall man ju ha vinjäst och lägga ner till bären och sockret.
-JAG VET "men det funkar ändå med lite bulljäst"
Flaskan står nu i mitt köksfönster och lapar sol" och det brusar på där i flaskan-
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Får se om det blir drickbart?
Om inte det går o dricka utan smakar urk på burk"
så tänker jag slå in vinet i en snygg flaska .
Göra en raffig etikett och ge bort till svärmor i julklapp.
Så det så "....LER
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tänkvärt
Om inte vin funkar på surpuppor prova med sprit

Inga kommentarer: