03 september 2007

Vem är du ?




Tänk på att vi inte är mänskliga görelser utan mänskliga varelser."
Det viktigaste i livet är inte vad du gör, utan vem du är.
Vi måste våga visa oss och visa vilka vi egentligen är
- människor med goda och dåliga sidor.
Alla är vi lika på det sättet, ingen är fullkomlig och perfekt.
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Jag har funderat lite runt ordet perfekt"
Det här ordet perfekt, vad menas med det, egentligen?
Vem, vad är perfekt?
Hur ska man göra för att bli det som alla längtar till, perfekt?
Förresten, vem vill vara perfekt?
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Om man slår upp ordet perfekt i en ordbok står det: fullständig, fulländad, fullkomlig, i detalj riktig, felfri m.m
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
-Ja så alltså, om du känner dig fullständig, då är du perfekt!
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Hur kan något vara perfekt när alla tycker olika?
Därför kan man ju egentligen tycka vad tusiken man själv vill för det kommer alltid ändå någon o klagar o gnäller "
Även vissa stunder kan kännas perfekta, som när man är väldigt törstig,
Tillslut får man något att dricka, just då är stunden då man känner drickan slinker ner i halsen är livet "Perfekt"
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Och egentligen, om någon skulle ha ett perfekt liv,
skulle man verkligen märka det då?

Men är ett perfekt liv verkligen ett liv utan motgångar?
Jag tror att perfekt, handlar om att uppskatta de bra situationerna,
men samtidigt uppleva de dåliga.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Jag har mycket som jag skulle vilja ändra på mig själv.
Men faller alltid tillbaka på ruta etta och blir gamla operfekta Supermamsen"
Jag bryr mig inte längre om andra klagar på mig bara jag själv känner mig bra
och välmående över mig själv"
Jag väljer ju själv om jag vill ta åt mig av kritik.
Hur konstigt det än låter, så är varje människa unik och fulländad precis som den är, det skulle jag vilja kalla det närmaste perfekt som vi kan komma.
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""


Tänkvärt"
Att klona sig själv blir alltid perfekt"

Inga kommentarer: