08 september 2007

Storlek noll

Kasper latahund hundskrälle det är ditt fel jag är fet"

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Storlek noll - Size zero "
Det är då man försöka banta ner sig som vuxen till en ”size zero”
Alltså storlek noll då är man en tändsticka, ett benrangel.
-Vad hemskt att det är på mode igen och bli så himla liten och smal.

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Twiggy Lawson modet är tillbaka"


Inom kändisvärlden är det nu extremt trendigt att vara en "Size Zero",
Dvs man ska vara så smal så att det inte finns några storlekar på kläder som passar.
Dvs ungefär stl 30/32 i tjejstorlekar.
En "vanlig" smal svensk tjej drar ungefär stl 38-44.
Vilket hemskt mode fattar inte ibland mig på vissa skönhetsideal
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
För varje år som går skall vi kvinnor bli smalare och smalare.
Vem ställer de kraven på oss?
Jo till stor del vi själva!
Men även omgivningen ställer de kraven på oss.
Någonstans måste vi dra en gräns!
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Man skall ha ungefär dessa mått"-

Längd: ca 157 cm
Vikt: ca 46 kg
Midjemått: ca 58 cm
eller: ”size zero”
eller: storlek 32
eller: XXS

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Jag har måtten
Längd :167 cm
vikt :Hemlig Har faktiskt aldrig i hela mitt liv berättat för någon vad jag väger.
Inte ens för mina barn eller man för jag litar inte på någon skulle hålla tyst "
Och för den delen vad har det med min vikt o göra de ser ju bara hur jag ser ut"
Midjemått:Hemlig
eller: Size Fetto
eller:Storlek 46-50

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Trivselvikt däremot är ett ord som jag gillar.
Det är en vikt där man känner själv att man mår bra i.
Sen om det är några kilo över eller under vad som anses "normalt" är väl upp till en själv att avgöra så länge det inte innebär stora risker för den personliga hälsan.

Sen jag gick upp mina kilon från när jag var "bara var småtjock" så har uppmärksamheten
från det manliga könet dalat markant.
Inte för att jag vill ragga nån ny karl men det är ju ändå kul o få komplimanger.
Alla kvinnor vill ha komplimanger och jag kom inte ihåg när jag fick en sist"

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Men! Har det att göra med vikten eller har det att göra med min utstrålning?
Jag tror att är man överviktig och känner sig ful så blir man ful helt enkelt"
Utsrålningen blir som en sur laser som sprutar rutten aura"

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Jag är ju "övertygad" om att män tycker att jag är fet och äcklig
i det formatet jag är i nu. Att de skulle skämmas över att visa sig ute med mig samt att de skulle behöva en kräkpåse om de skulle se mig naken.
Tur man är gift redan med världens goaste gubbe.
Men har inte världens goaste gubbe rätt att få ha en fin fru då med självkänsla .
Min karl skull einte ens märka om jag gick upp eller ner 20 kg .
Han ser ingenting hans ögon är verkligen blåa"
Klipper jag håret tror han jag bytt gardiner och tvärtom"

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Inatt drömde jag en hemsk dröm att någon talade till mig i drömmen.
Jag har faktiskt gått och tänkt på den drömmen hela dagen.

Denna person som talar till mig i drömmar har hitills alltid haft rätt.
Jag fick honom som följeslagare efter jag gått REIKI kurs".

Han "drömmannen" skulle visst vara min "ängel"
enligt kvinnan som höll i kursen

Jag ser honom mer som en man som kommer med hemska sanndrömmar
och jag är rädd för honom.

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Han har visat sig många gånger förr och aldrig haft fel"
Personen i drömmen sa till mig att om jag inte gick ner i vikt
så skulle jag dö i förtid.
Han sa att nu var det färdigtjafsat för mig
och att om jag inte tog honom på allvar skulle det gå illa.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Drömmen var så himla läskig och jag har kännt ångest hela dagen för detta.
Kännt ett äckligt illamående över min livstil .
Jag tror på mina drömmar och jag vill inte dö i förtid .
Mina barn har rätt till en mamma som är pigg och alert
glad go o hälsosam.

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Min dröm och önskan och utseende som kan bara "Shakira" förklara

Shakira - Hips don't lie


Här är mitt "sanna" jag gällande Shakira"



Tänkvärt"

Varm eld kan ge fart på brasan

Inga kommentarer: