04 september 2007

Jojjo



Diet, jojo-kilo och jojo-bantning?
Jag du jag är nog mest Jojjo och jag misslyckats ständigt med min bantning.
Önskar jag vore lika duktig som alla andra som lyckats
att ha kontroll över sig själva.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Jag kan nästan svära på att det är ni som kanske bara har runt 15 kg och gå ner i vikt som lyckats.Ni har ju så liten bit att gå ner och det blir synliga resultast på era kroppar redan efter 5 kg,
Men en annan som måste ner 30 kg i vikt där märks det inte ens att 10 kg redan är borta.Man tappar karaktärer och kontrollen över sig själv.
Man tappar lusten för man har så långt att gå i viktnegången"
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Hela veckan har min bantningen gått åt helsike"
Jag har ätit precis allt som man absolut inte skall äta .
Chips-choklad-mackor -dricka-glass. (-men inte SKROVMÅL")
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Det är precis som om jag är självdestruktiv i mitt matbeteende.
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
-Jag är inte värdefull nog att få bli smal som alla andra lyckliga människor.
-Jag unnar mig inte själv lyckan att uppnå min högsta dröm -smal.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tänk er jag blir heller smal är får en miljon på banken"
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Jag har bantat första gången medvetet sedan i 4.e klass
och det har blivit en livstil.
Konstigt de som bantat mest är de som är fetast.
Ingen kan lära mig nått om bantning jag kan allt "
Feta människor är alltid expert på vikt
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Vuxna personer påpekade för mig när jag var barn att jag var för rund
-Näé nu får du nog sluta stoppa i dig .
Jag misstänker att det är de som följt med mig i livet .
Att jag inte duger för jag är tjock"
-Snäll ge inte barn kommentarer av deras utseende.
Förändra barnens beteende utan att de förstår att det blir smala "
Påpeka inte för barn att de är runda o goa .
Det vet nog "fan" om det " och om de ler mot dig då du kommenterar
så ler bara deras yttre men inte deras inre .TRO MIG "
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
När man är tjock är man ful och jag är ful.
Kanske man är rädd för att bli vacker vad skulle hända då ?
Vad skulle man ta sig till om man fick ett utseende som alla vara avis på .
Jag har aldrig känt mig fin i hela mitt liv eftersom jag allltid varit ´överviktig.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Måste hitta kärnan till min varför jag ger mig själv övervikt ?
Hittar man problemet så kan man finna lösningen ?
Varför har jag inget värde för min inre personliga själsliga syn?
Varför duger jag aldrig för mig själv?
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Jag undviker alltid speglar speciellt på affärer.
Provhytter går jag aldrig in i "
´Köper alltid för stora kläder för min inre syn är jag alltid större "
Ibland kan jag känna skräck för att visa mig för folk jag kände sedan förr.
Jag är rädd de skall tycka jag är ful men egentligen bryr jag mig inte
för vad de än tycker om mig så tycker jag ändå jag är ful.
Komplimanger tar jag aldrig emot och blir glad för tolkar det bara som bluff"
Kan inte förklara hur det känns den här känslan men jag misstänker många känner igen sig .
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Jag räknar med att folk ska se ner på mitt utseende."
Det värsta folk kan säga är
-Men du har ju fem barn vad glad för det"
Att vara mamma kostar i utseende"
Vem fasiken bryr sig om det om man har ett ,fem eller tio barn
alla vill väl vara snygga"
När folk säger så till en vill de trösta en för att de ochså tycker man är ful.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Jag har ett inre som vill tolka sitt yttre som snygg
men i verkligheten
och i spegel är man ful." Konstigt men sant"
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Varje gång ett misslyckande sker ska man identifiera felet ?
Det är de felet jag föröker leta efter men hittar det inte än?
Jag har en fin familj och bor på en fin gård och har det bra"
Har egentligen inget o klaga över men ändå finns något inom mig
som känns tungt" i själen en sorg av övergivenhet "
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Varför faller jag gång på gång? Äter man en påsegodis en kväll innebär det inte att man ska ge upp. Det är bara ett tillfälligt bakslag egentligen men när bakslagen kommer för ofta så går man ju ner i vikt så himla sakta"
Nästa dag är en ju ny dag och då får jag ta mig i kragen igen och äta som man ska . Jag måste lova mig själv att inte straffa mig bakslaget dagen innan.
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Hittade en bra sida på nätet och fann där ytterligare ett hjälpmedel som kan minska suget efter mat "

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Där fann jag att Följande örter kan hjälpa mot sötsug ? ("ler)
Gurkmeja.
Vitlök.
Basilika.
Kanel. Alla dessa är svagt stimulerande vilket i sig minskar sockersuget.
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Andra kryddor för viktnedgång samtidigt + ökar fettförbränningen.
Detta gäller: Anis ,kryddnejlika ,ingefära
Kanske man skall ta o prova att "örta sig lite "
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Jag skiter o väger mig idag och kollar hellre nästa vecka.
Om jag gått ner nått mer i vikt" så får vi se det då?
-Osså tar jag nya tag och försöker skärpa mig till nästa svacka"
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tänkvärt"
Alla har vi något som vi tycker är fult på oss själva"


Inga kommentarer: