29 december 2007

Uttråkad


Nu är jag uttråkad och tycker just nu det är skittrist med jullovet som ungarna har"
Skolov borde förbjudas "
-Jag hatar just nu lov för det går så mycket pengar och det är sånt liv i huset"
Barnen gör att det blir så rörigt hemma med bus och stoj men framför allt "disk"
Jag har tur ändå som har barn som är sams mestadels så jag skall egentligen inte klaga"
Det är jag som är problemet för jag har mamma damp .

"
Jag kvävs av min familj just nu och skulle vilja åka till Maldiverna och köpa en varmkorv"
Önskar ofta jag hade far och morföräldrar närvarande som kunde hjälpa till lite.
Men sådan har vi inga utan vi får gott klara oss själva och har så alltid gjort i alla tider"
"
För att få lugn och ro brukar jag faktiskt gå ner i tvättstugan hur tråkigt det än låter"
Det kan vara ett paradis av tystnad där nere i tvätt"hålan".
Ingen kommer heller ner dit för att hjälpa mig " Ler"

"
Skämt o sido men ibland blir man trött av att ha 10 personer runt sig hela dagarna"
Jag har ingen egentid över mer än just nedsmitningen till tvättstugan"
Finns ingen inbokad "mammadag "och det var visst minst 3 år sedan jag var barnledig .
När jag blir bjuden på nån tillställning är jag alltid Nej sägande för jag har INTE TID"
Barnen har stulit min egentid och gjort den till sin
Jo jag har varit lite ledig det var då jag var med i en tv inpelning
i två hektiska dagar nere i Stockholm .
Där hann man inte pusta ut utan det var full rulle hela tiden av intryck "
Så det räknas inte till egentid.

"
Mitt gubbskrälle är en rackare på att jobba men även en rackare att smita ut ur huset "
Han bara måste göra saker i garaget hela tiden speciellt när det är busliv inomhus "konstigt va?"
Min svärmor sa en gång till gubbskrället
-Men vad du är duktig som har fem barn hur orkar du med allt som skall göras "
Jag bara tittade på henne och skakade på huvudet .
Vad vet han om det hur det är att ha fem barn? '
Blöjbyten kan han nog räkna på en hand och "barnpassning likaså
Gubben lever ett ungkarlsliv och gör som han vill fast han har så många ungar"
Inte frågar han mig om han får eller inte får göra saker han bara gör "
Han är dessutomborta 3 v i månaden fast klart han är ju hemma helger
Då är han inte direkt närvarande utan ligger mest och sover på soffan
eller pysslar i garaget med något """ VIKTIGT "

Hm" Jag kom på just nu i skrivande stund ett nyårslöfte till .
MAMMATID "
-Det skall inbokas åtminstone en kväll varannan månad som bara skall bli min .
Stortjejerna kan säkert hjälpa mig att passa lilla Cindy Love som är 2 år .

Här är iallafall en bra sajt om man är uttråkad"
http://www.i-am-bored.com/

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tänkvärt"
När mamma har mammadamp" har alla damp i huset"

(Ni som inte vet vad Mammadamp är
= Mamman känner sig galen för att hon har ungar")

Inga kommentarer: