29 december 2007

Köpstopp 2008 ?


Jag läste nyss en artikel om en kvinna som bestämde sig för köpstopp 2008.
Alltså att inte köpa nått onödigt utan bara enkla saker som man behöver i hushållet
Saker som prydnadsföremål och andra extra saker "
- De struntar hon helt enkelt i att köpa"
Allt onödigt i livet ska hon utesluta"
Kan man avstå veckotidningar eller den där fina väskan eller en den där
goda mumsig Kexchokladen eller biobiljetter ?
Att avstå från Pizzabesöken eller Donken det är svårt under ett helt år eller?.
Skulle du kunna låta bli att köpa begärliga produkter?, under ett helt år?
Vad betraktar man egentligen som oumbärligt för sin livsstil?
Måste man ha de där brallorna från Lee eller den där Haglöf jackan ?
-Man måste kunna spara en hel del pengar "

"
Men hur ska jag få ungarna att vara med på detta ?
Jag tycker idéen är så bra så jag borde försöka prova iallfall bli mindre slösig".
Helt slösfri kommer nog jag aldrig kunna bli "

"
Mina barn får alla sitt barnbidrag /studiebidrag fast inte min lilla 2 åring så klart.
Dom pengarna skall räcka till nöjen, lite kläder (fast till större klädinköp för de lite mer pengar)
Jag fyller på deras mobiler med 100 kr i månaden och ibland om de skall åka bort på äventyr
blir det en eller annan slant till
-"som nu när Robban skulle till slalombackarna i Hassela fick han 600 kr till"

"

Börjar man o tänka på vart man lägger pengarna blir man galen "
Blir inte ni ochså galen ?
Vi går ganska ofta på Donken och vi köper nån gång på pizzan"
Parfymer , smink och kläder och massor av onödigt åkande med bilen
Det blir det en hel massa om jag erkänner
o allt onyttigt godis som vi köper till helgen "

"
Vad lägger ni era pengar på och klarar ni av att spara lite 2008?
- Jag tänker iallfall försöka"
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tänkvärt"
Lätt o förmana andra men inte sig själv"

Inga kommentarer: