23 december 2007

Äntligen frosseri"


"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Äntligen efter en heldags arbete så står mitt julbord klart"
Det skall vara mycket smått och gott och det är lite pyssel o göra allt.
Givetvis har vi haft fullt hus med främmande hela dagen ochså "
Nu känner jag att nu börjar man bli sugen på julbordet.
Jag har lagt in stekt strömming inlagd i ättikslag , rullströmming ,
Janssons frestelse potatisgratäng,köttbullar , mimosa & rödbetsallader
och givetvis julskinkan är grilljerad.
I morgon kommer jag duka fram räkägg & enkla ägghalvor med majonäs ,
Ungstekt stekt lax, tre sorters inlagda sillar, gravad lax och rökt lax och en rullsylta ( blä)
Givetvis blir det även god röd julost,leverpastej,kalvsylta och vörtbröd .
Vi kommer även dricka glögg (-Alkoholfri GIVETVIS") -Barn & alkohol hör inte ihop".
Fasiken vad mätta vi skall bli . Jag har bjudit 4 extra gäster den här julen på julbordet"
Man kan ju inte låta människor sitta ensam i jul"

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Ikväll tog vi in granen och klädde den det gör vi alltid på julaftonskvällen.
Våran gran är alltid Sveriges fulaste"
Men vad gör det barnen får klä den och jag lägger mig aldrig i det
-"Tids nog får jag klä min gran själv "(-Kanske om jag inte får 100 barnbarn?)
Paketen har vi hämtat fram ur skrubbar och lagt under den och jag blir lika förvånad varje år
-Oj vad mycket paket det blev i år med!
Såg att jag köpt hela 30 paket åt mitt älskade barnbarn" Jes "usch"krist"
Jag brukar alltid börja köpa paket i tid så då blir det ganska många per skalle .
Jag älskar just detta med frosseriet på julen det är de som är så häftigt .
Kul o få så många paket så man knappt orkar öppna alla det är de som är kul"
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
I morgon får vi se vad jag får i julklapp ?
Jag Supermamsen är barnslig för jag älskar paket lika mycket som barnen "
Tomten vart är du ?
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Gubben köpte en stor chokladkartong idag på affären och sa med sträng blick till mig
-Den här rör vi inte förrän julafton bara så du och ungarna vet!
Fem timmar senare hade hela familjen nallat ur halva kartongen även GUBBEN"
-Tur det fanns ett understa lager

""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tänkvärt"
När julafton närmar sig går timmarna trögt"

Inga kommentarer: