01 oktober 2007

Du blir vad du äter 7


Du blir vad du äter av Gillian McKeith
-I Sept mappen finns de tidigare bloggarna om boken

LINFRÖOLJA
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
I hennes bok 'är det ett evigt tjat gång på gång hur viktigt det är att vi får i oss
Omega 3 som finns i bla linfröolja .
Linfröoljan är verkligen ett supernyttigt undermedel för hälsa-
Den rundsmörjer hela din kropp och gör fantastiskt nytta .
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Sedan jag har börjat läsa denna bok känns det som om jag inte vågar annat än o LYDA. !
-Jag måste i fortsättningen äta 1 tsk linfröolja varje dag
Alla i huset här hemma kommer "springa" för mig för jag komma ge dem linfröolja varje dag .
Jag har ställt flaskan synlig i köket så man inte glömmer ta sin lilla dagliga dos"
Till Cindy min minst dotter som är 2 år blandade jag ner 1 tsk i hennes barnmat .
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Så igår for jag o barnen till Ica och köpte en flaska vilket visade sig vara jättebillig .
Jag trodde den givetvis skulle vara svindyr som allt annat hälsosamt"
Men ACK vad jag bedrog mig den var verkligen till kanonpris med tanke på alla nyttigheter"
En bamseflaska för 36 kr jämnför med vad Omega 3 "tabletter" kostar
så är detta ett superbilligt alternativ som dessutom är ännu nyttigare.
Kroppen kan inte själv bilda detta fett och måste därför tillsättas i kosten.
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
En tesked Zeta Linfröolja om dagen, fyller detta behov.
Bra att veta om du vet med dig att du äter för lite fisk,
eller av andra skäl har för lågt intag av omega-3.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Ta för vana att tillsätta en tesked Linfröolja i annan olja du andvänder.
T.ex kan man andvända den i smaskiga dressingar, slurpa i lite olja i grytor, soppor m.m.
Då blir det du lagar ännu nyttigare.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tänkvärt"
Den som inte får sig en rundsmörjning då o då gnekar"

Inga kommentarer: