23 juli 2007

Växthuset

Gubben o mitt växthus har vi byggt själva av överblivit virke o gamla glasrutor

Jag köpte en gräslöksplanta på Ica och delade i sex delar med en kniv och planterade i växthuset .
Nu har jag värsta "gräslöksodlingen där
-Gräslöksplantorna självsår sig varje år vare sig jag vill eller inte"ler
Men jag sätter ut i trädgården dessa plantor för gräslöksblommorna blir så fina även i rabatt.


Planterade in en svartvinbärsgren i växthuset för något år sedan
och vips efter två år har jag en svartvinbärsbuske i växthuset .
Den skall ut till hösten från växthuset innan den blir förstor man jag tror jag skall sätta lite småsykon till den i växthuset i år igen.
Bara o bryta av en gren och trycka ner i jorden.."Perfekt lätt"



Mina tomater som ännu inte blommar så mycket.










Här är det mynta som spridit sig och som jag håller på o gräva upp .
Dessa planterar jag ochså ut som "" blomplant"" på gården.
Förena nytta med nöje"
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tips för er som funderar på ett växthus se till att växthuset inte är för litet i storlek.
Mitt är 15 kvadrat o känns lagomt.
Se även till att gången är så stor i växthuset så du kan komma in med en skottkärra.
Då blir det enklare när du skall rensa.
Lägg även pappersklipp uppepå jorden mellan plantor så slipper du så mycket ogräs
Jag är skitlat att rensa ogräs och ibland ser det ut som #!"¤"% i växthuset .
Konstigt nog så växer det lika bra i orensat "bara man vattnar så växer det bra..
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tänkvärt"
Liten täppa sprider ofta stora tuvor






Inga kommentarer: