25 juli 2007

Gotta gotta o mumse mumse"


Jag blir så full i skratt.


Det hela handlar om två systrar varav en alltid varit tjockare än den andra .

Jag har nog sett dem gå tillsammans o smala sig .


Nu har den tjocka syster bantat ner sig och blivit snyggt smal varav den andra syster som alltid varit smalare än sin "fd tjocka syrra"blivit spinkig som en benget .
Hon måste bara "prompt var smalare än sin syrra till vilket pris som helst.


För Hälsingland kan aldrig de feta människrona få känna sig smala.

När vi feta blir smala så blir våra smala vänner ännu smalare bara för att hålla sin status .

Man kan bli mer än tokig .


""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Den enda synden som finns kvar i vårt samhälle - det är att äta fet, sockerrik och onyttig mat. Ingenting annat kallar vi för synd numera.


Vi kan göra vilka apkoster som helst som inte ens månen visste att det fanns?

Inget är synd nu mera mer än att vara tjock.


"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Tjock är det fulaste som en människa kan vara i Svenska ögon.


"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Hur snygg vi än är så banne mig påkallar alla ..att lite fet är hon nog eller för smal.


Nja men hon är ju lite fet men det kanske kan trollas bort med rätt kläder.

Vi får lära oss på tv hur vi skall styla oss för att få bort allt hull.


När vi syndar så betyder det nästan alltid att vi har ätit eller druckit något som inte är hälsosamt. Vi mår dåligt helt enkelt när vi fettat oss som vi säger.

Fläskhalsen vränger ner onyttigt som gör att vi får ångest.

Vi har lovat oss själva att bara ätit nyttigt den här veckan? (-helst hela året)

Givetvis lovade vi oss själva det medans vi fläskade i oss en smarrig macka.

När vi är mätta eller har käften tuggande på nått då tänker vi alltid att nu
jäklars skall vi skärpa till oss från och med NU.


Det krävs endast 50-100 kcal för mycket per dygn för att man ska ha skaffat sig en 20-25 kilos övervikt på fem år, på tio år är det lätt att komma upp till 50 kilos övervikt.


Herre Gud help Me !!!


Jag ligger jädrigt risigt till för att få en 100 kilo´s övevikt om ingen tejpar igen mun på mig.

Smalisarna i min omgivning de unnar sig hela tiden och när man försöker vara nyttig så suckar de o säger
-Vem skulle du vara egentligen om du inte var tjock?
-Du skall ju se ut sådär?
-Supermamsen du skall ju vara rund och go ! (-Jag hatar dom orden så jädrans rackans")

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Fetman kommer smygande, oftast vänjer man sig sakta med sin egen spegelbild.


Jag hatar min spegelbild och känner mig asful jämt så jag undviker den.
Har man varit till frissan och någon säger vad snygg du blev i håret så vet man själv
knappt hur man ser ut i skallen för spegel är ett hatobjekt.

Konstigt när man tar foto på folk med digitalen så ser de ju precis likadan ut i verkligheten .
Men jag ser helt anorlunda ut -Det är ju ett fläskberg o inte jag på foto.

Min hjärna har inte hunnit med denna fettutveckling .
Jag Supermamsen tror jag är snygg som jag var förr när man var RAGGER."

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Eller så kommer fetman av att man tidigt har börjat med sk jojo-bantning sägs det

- man följer en kur slaviskt för att gå ner sina fem-sex överflödskilon på tre veckor,

sedan går man upp sju-åtta kilo på ett år igen, bantar - går upp osv

- allt för att passa in i skönhetsidealet, på tio-femton år har man skaffat sig 25-30 kilo för mycket med jojobantning.


"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""


Hur många människor går inte omkring med ständig matångest i tankarna, ångest över att ha ätit fel, ångest över att bantningen sprack igen.

Ångest över att man inte passar in i slim-mallen eller kanske man unviker simhallen?

Stranden är ett bra exempel där sitter vi fettisar med tröja på eller handuken virad runt fläsket .De andra trippar "ack så rätt som ett fjun så lätt"
Vi kan sitta i baddräkt eller bikini om vi känner de runt omkring oss som är vana våra valross kroppar.
Men om det kommer någon ny på stranden då händer det saker"
Ja du rackarens då skyndar vi oss o dölja våra rultande kroppar snabbt som fasiken-
Ner i vattnet eller så kommer den "snygga" jättefilten till tröja på som vi köpt på Zizzi´s .
Huga" - Vad kallt säger vi fast det är typ 40 grader i solen .

Jag hatar Zizzi kläder butiken som erbjuder feta personer snygga kläder.
Varför kan det inte finnas butiker för spinkisar.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Man skyller kanske på att man brände ryggen på stranden dagen före -Jo visst baby"


Ångest över att planen om förändrade matvanor sprack för femtioelfte gången.

Fasiken själv glömmer jag bará bort plötsligt att jag skulle vara sund .


"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""


Men visste du att om man lägger till 30 minuter fysisk aktivitet varje dag, utan att göra någon annan förändring, minskar man 0,5 kg fettvävnad varje månad - 6 kg fett per år.

Jovisst är det så men då unnar man sig kanske en slurk kaffe med mjölk när man kommer hem och en god macka.


Många feta säger att de äter så lite så o motionerar så mycket.

Men sanningen är ju den att vi gör iallfall fel eftersom vi blir tjockisar.'

Jag tror att alla fettisar är deprimerade och behöver bearbeta nått annt som hänt i livet.

Göra upp med sitt förlutna sedan kan de bli smala.

Mat är tröst och trösta sig kan man göra utan att man tänker på det .


"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Det finns många sätt att öka ämnesomsättningen - du kan till exempel motionera, äta piller eller springa omkring ute i kylan, men ett av de bästa sätten är faktiskt att äta!


Såg på tv idag att barn att eftersom många barn äter mycket bröstmjölk eller äter välling länge

blir fetare än andra barn som vuxen .

Ofta får de välling när de är ledsna eller bröstet och brötmjölk och välling är ju sött o gott.

Då blir det en belöning för hjärnan som gör att senare i livet söker sig munnen till gotta gotta"

o mumse mumse"så kan det kanske vara det var ingen dum teori.


""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Tänkvärt "


Munnen o toa får samma mat fast i olika former

Inga kommentarer: