26 juli 2007

Taxi morsa

Emmy i grönt till höger lirar lika bra som sin mor "

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Var till stan en sväng idag o shoppade .

Sålde en bil igår så idag hade man tusenlappar på fickan"ler

Bränner i fingrarna gör det när man har stålar.
Om man skall kolla av om en kvinna är sjuk skall man lägga 2000 spänn i handen på henne.
Rusar hon då inte till bilen/bussen och brassar in till stan o shoppar då är hon sjuk?
Svårt sjuk.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Ni män måste lära er att kvinnor som inte får shoppa lite då o då blir sura.
Ni får skylla er själva om ni har sura fruar om ni inte ger henne pengar.
De hon tjänar på jobbet är hennes pengar och de ni män tjänar så är en tredjedel kvar till er.
Så de så """ Fatta nu va"....""??

""""""""""""""""""""""""""""
Köpte schampoo i mängder gjorde jag som vanligt.

I en stor familj som min går det en halv flaska scampoo varje dag .

När det är skola går det nog en flaska skulle jag tro varje dag om man räknar med alla duschklickar det blir per skalle i vårat hushåll.

Fyra av mina barn idrottar ochså mycket på skolan och på fritiden så då blir det många duschar.


Det är så himla skönt på sommaren för då tvättar jag inte så mycket kläder

som jag gör annars då det är skola.

Jag kanske tvättar runt 4 -5 maskiner per dag annars blir det nog 5-7 maskiner.
Oki -Jag erkänner .Vi slösar med tvätt som egentligen kan vädras eller hängas upp igen på tork.
men vi älskar då det lukar gott nytvättat.
Byter i allas sängar gör vi en gång i veckan o är man sju personer i ett hushåll
så blir det ju lite extra tvätt bara det "

Tvättmedelstillverkare älskar sådana hushåll som mitt som är storförbrukare.

Jag har en riktigt stor tvättmaskin en sådan där som de har i hyreshus så den tar runt 7 kg

Den är super för det tvättar allt snabbt o blir fort klar så man kan slänga in nästa o nästa o nästa o nästa "" Fniss

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
En annan sak som är skönt på sommaren är att de flesta idrottsträningar har "lov"

så jag slipper skjutsa barnen så mycket till alla aktiviteter.

Blir nog runt 6-10 mil varje kväll så är det att bo i en håla i skogen.

Man skjutsar ihjäl sig i en bil.
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

HJÄLP :::::::Benisnpriset får inte höjas ... (-Då ryker inköpen av läppstift)

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Annars så har Emmy o Fia fotbollsträningar 3 ggr i veckan + matcher på helger.

Robban crossträning sker en dag i veckan + cykling i Bmx hall en eller två dagar.

Zandra har ridskolan på Fredagar.

(´Just därför kan ni förstå varför jag hatar föräldramöten på skolan"
Där får man veta alla barnens namn i klassen av fröken .se teckningar
och sedan far alla föräldrar hem till sig efter kaffeslurken som kostar 30 spänn som går till klasskassan
Man har då kastat bort 3 timmar i sjön som alla sedan får jobba igen nattetid
för att hinna med tvätten (- även fröken i klassen)

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Själv har jag Supermamsen inga träningar för jag hinner inte med mig själv
eftersom jag är en "taximorsa"

o personliga upppassare till min familj.


"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Snart har min äldsta dotter körkort """""Tack o lov.

Då skall hon få hjälpa mig o skjutsa sig själv o sin syster till fotbollsträningarna" ler

Då kanske jag får en dag eller två dagar fri i veckan så jag kanske kan börja nån form av träning .
Konstigt nog så har det här blivit en livstil och jag tycker det faktiskt kan vara kul
Att se mina barn på fritiden ha roligt och att man får vara närvarande o se dem.
Vore värre om barnen satt i en mörk källare och körde LAN
hela helgen med CocaCola och Kexchoklad."
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Ps" -- Jag älskar er mina babysar"
Har räknat ut att idag på ett ungefär är mina stora bebisar som kräver denna uppassning är ...
Zofia är ungefär 230 månader ,Emmy 190mån o Robban 175 mån o Zandris 125 mån






Inga kommentarer: