26 juli 2007

Nu börjar jag banta med Reductil




Nu skall jag ta o börja banta tillsammans med läkemedlet Redutil 15 mg.
Jag har tidigare ätit en kur med Redutil 10 mg men har fått ökat dosen till 15 mg.

Med 10 mg gick jag ner 10 kg på 4 månader och har nu haft en paus med medicinen i två månader .Reductil dämpar aptiten och gör att man inte blir lika sugen på mat .

Den gör dessutom så att man känner mättnadskänsla tidigare än förut.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Nu startar jag igen min nya kur o hoppats på många fina kilo ner.
Jag måste gå ner i vikt har min doktor sagt ...Fy fy Fy....

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Min reaktion på Redutil 10 mg var att jag vart lite muntorr.
Men kände inget annat konstigt i kroppen.
Däremot kände jag tydligt en tidigare mättnadkänlsa.
Man får göra läkarbesök varannan vecka för att kolla blodtrycket.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Vad är Reductil?
Reductil är ett läkemedel som används mot övervikt. Det verksamma ämnet är sibutramin.
Så här fungerar medicinenSibutramin påverkar vissa signalsubstanser i hjärnan
så att man får en tidig mättnadskänsla och därmed äter mindre.

Mera info finns på sidan
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Min vikt nedgång kan ni läsa här ""
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
26 juli +-0
29 juli - 1,2 kg


Inga kommentarer: