14 juni 2007

Om världen vore rättvis



Om världen vore så uppbyggd att allting måste vara rättvist.


Då skulle inte en enda levande varelse överleva en enda dag till.


Fåglarna skulle förbjudas äta maskar

och varje varelses egennytta skulle komma i första hand.


Stanna kvar i traditionen och du försäkrar dig om att du alltid kommer att vara den samme.

Men om du väljer att slänga traditionen åt sidan blir världen din att andvändas precis så skapande som du själv bestämmer.


Det är ju så lätt att krångla till saker men krångligare att göra saker enkelt.


Skaffa dig själv modet att förändra det som du vill skall ändras.
Ha tålamodet att acceptera det som inte kan förändras .
Du kan se med klokhet på vad som är skillnaden om du vill.


Jag har tänkt på en sak att nuét är ju den klokaste platsen att vara på .
Ögonblicket ska vi vara rädda om.


Att älta gammalt groll har ju ingen mening .Lika bra o förlåta varandra om vi älskar varandra.


Människor som är fastkedjad vid sitt förflutna andvänder ofta dessa meningar i sin mun
Man kan ändå inte dra tillbaka tiden som varit hur än vi vill.


¤ Typiskt mig "


¤ Jag har ju alltid varit sådan "


¤ Jag kan inte hjälpa det ?


¤ Detta är ju min läggning "


Jag har en" Supermamsen regel "som säger att ger du nått till din kompis .
Det kan vara en fin pryl eller en komplimang eller vad som helst som gör folk gott.

Då kommer du få tillbaka en fin gåva som en bumerang av någon person på jorden .
Det behöver inte alls vara den av den som fick din gåva utan även av en helt främmande person.


Om du skickar nått "negativt eller gör nått "fult så slår det tre gånger tillbaka på dig .

Ex Du skäller på killen i kassan på Ica och när du kommer hem kommer tre av dina familjemedlemmar o skälla på dig .


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


När jag läste kommunikation så lärde jag mig på en kurs något som jag inte tänkt på förut .


Om man uppskattar en sak så säger man det till 3 personer i sin omgivning om hur bra det var .


Däremot om du blivit missnöjd med något så talar du om det för 9 säger statistiken.


Det är tänkvärt""


Inga kommentarer: