12 juni 2007

Idag fick jag en chock


Idag fick jag en chock .

Min dotter Zofia tog foto på mig med sin nya digitalkamera.

Jag plirade in i kameran med gott självförtroende efter att lyckats tagit bort 10 kg.

Hur kan man vara så sjukligt fet?

Hur kan man tillåta det att plåga sin kropp med alla dessa överflödiga kilo?

Man mår illa när man ser på sig själv på foto -riktigt jävla illa.

Jag kommer dö i förtid om jag inte fattar hur farligt detta är med min övervikt.

Hur skall man få sin feta skalle o fatta hur viktigt det är att vara normal viktig?


När jag vaknar varje morgon tänker jag alltid på att idag är det den där nya bantardagen.

Jag skall rycka upp mig och ta nya tag och redan vid frukosten faller jag dit på kaffe med macka.

Fattar inte jag vill inte "fuska "ändå händer det varje dag .


När jag har trist kikar jag i kylskåpet?


Belöningsystemet med glass o godsaker är städigt på .


Motionerar gör jag jättemycket så de kan jag inte få dåligt samvete över .

Jag går säkert 6 km varje dag och sedan städar jag o fejar här hemma hela halva dagen.


Jag behöver inga tips om vad som är bra då man bantar jag kan allt om bantning .

Fattar inte mig på folk som ger tips till feta människor de om någon kan allt om fett o alla risker
med övervikt

Man förskjuter och blundar för det farliga .
Feta personer ser mindre intilligenta ut än smala i mina ögon.
Jag ser mig själv som smal och inte så där fet som jag egentligen är .

Feta människor ser slöa o lata ut o kläder är som trasor.

Att flrsöka piffa upp sig är ingen ide.
Jag äcklas av stora feta människor o tänker alltid varför utsätter sig de sig själva för detta .

Jag är ju själv fet och har ett Bmi på fetma ändå har jag de tankarna om andra människor .


Ingen kan berätta för mig om dieter eller preparat som gör att vikten minskar.

Jag är expert ändå misslyckats jag alltid.

Allt sitter i känslor för mat är just känslor.

Ju mer jag stressar eller har jobbigt i tanken så belönar jag mig med mat i någon form .


Kanske dags o bearbeta känslor istället så kanske vikten minskar.

Jag har så mycket som jag inte bearbetat i livet mycket som ligger tryckt inombords.

Har varit med om så mycket saker som jag förträngt och aldrig berättat för någon .


Jag litar inte på någon människa . Har ingen bästis.


Jag har alltid velat ha en bästis men har aldrig funnit någon tillit.

Många goda vänner har jag men det är en stor skillnad.


Människor sviker och är egoister innerst inne o tänker bara på sitt eget .


När jag provar kläder ute i butikerna så gråter jag inombords.
Finns fan inget snyggt som passar en fläskig kropp.

Feta människor går nästan alltid med falska leeenen.Människor säger att feta personer är lyckligare men det är bara vad folk tror .


Du är väl söt säger folk till mig .Du har ju så vackra ögon .

Det är väl de sista man vill höra om hur fina ögon man har eller hur fint hår .

Man vill höra hur snygg kropp man har och hur sexig man kan vara ?

Jag har aldrig fått en kommentar om min kropp eftersom jag är fet så törs ingen-

Folk säger bara men så farligt är det väl inte med din övervikt. Ställer man då en motfråga skulle du vilja se ut som jag får man bara ett leende svar.
Jag tycker det är oschysst, de borde hellre säga sanningen om kompisen fetma.
Männsikor är räda för att tala sanningar för andra som gör ont.

Men jag tycker att ger man sanningar som gör ont så är de verkliga vänner för de vill en verkligen väl . Vänner är rädda om varandra o varandras hälsa o välbefinnande.

Lindex .Kappahl och HM.. Ja skamhörnan får man gå till där "tant kläderna hänger."

Finns inte ett enda snyggt plagg på fettoavdelningen .Den som säger annat ljuger.

Man vill ju till de normala klädhyllorna o välja o vraka.

Provhytt skulle man ha hemma så man märkte hur jävla svullig man blivit lite tidigare i livet.

Människor omkring mig kan säga till mig att du som fött fem barn borde ju vara lycklig lottad ändå .Man kan ju inte begära att man skall vara vacker o fräsch i kroppen då
Jag vill vara snygg o fräsch och ju fler barn du föder desto viktigare blir den här känslan.-


Skulle köpa en ny Bh i veckan men kunde inte ha deras små storlekar utan måste gå på specialbutik .Måste köpa 90 G fy fan.Önskar man hade en liten söt Bh i 80 serien---

Mina drömmar...

¤Jag vill inte dö jag vill leva
¤ Vara hälsosam , snygg , sexig o frisk.


¤Jag vill vara älskad som lycklig


¤Jag vill kunna le vara glad och kunna njuta av mitt yttre och finna ro i mitt inre.


Just nu känner jag mig som ett fetto o allt är bajs sedan fläskkortet togs


SUPERMAMSEN







Inga kommentarer: