16 september 2007

Julklappar


Nu är det hög tid att börja handla julklappar.
Det absolut smidigaste att börja köpa julklappar några månader innan julafton.
De flesta svenskar vet det, julen närmar sig snabbare än väntat.
Plötsligt är det December och man har inte hunnit köpa det man ska "
Allt för ofta inhandlas julklappar i det sista ögonblicket
och man irrar förvirrat runt i butikerna för att komma på bra idéer
på julklappar till vännerna och familjen.

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""


I December får man snällt köa i kassorna hur länge som helst"
-Näé I år skall jag vara ute i god tid"
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
I våran familj vi vill alla frossa i massor av paket.
Jag älskar o köpa julklappar åt mina barn i lugn och ro .
Vill inte stressa utan känna glädje över jeulen som kommer.


Känner inte alls för att stressa runt i sista minuten i år.
Nu har man Oktober, November & December lönen på sig att köpa & slå in i paket.
Jag spenderar ganska många tusenlappar på våra jular kan jag lova .
Det är värt verenda krona och startar man i tid blir det inte så dyrt"
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Det var så lätt o köpa julklappar till barnen då de var små .
Då önskade de allt "
Nu önskar det lite finare saker och gärna "märkesprylar" -BORTSKÄMDA Jaaaaaaa
Alla ungar idag är bortskämda (-Ok Inte alla då men väldigt många )
Nu är det mycket svårare då de blir äldre o hitta saker som de tycker om .



""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
-Undra sa Flunda om Gäddan är en fisk"
-Vad ska man hitta på för skoj ? "
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Jag brukar alltid be dem skriva önskelista och skall faktiskt
ta och fråga dem redan nu snart o skriva upp önskningarna.
Det behöver inte alls vara så svårt att komma på bra julklappar.
Man ska bara vara redo i god tid, och tänka på att anteckna varje gång
man kommer på en bra idé.
Kanske berättar ens bästa vän under sommarlovet att hon behöver en locktång.
Det är bara en snabb kommentar som hon glömmer igen,
men det är DIN uppgift att komma ihåg det, och skriva ner det,
så du är redo med rätt julklappar när julen närmar sig.
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Alla mina barn tror på tomten fortfarande för den dag de inte tror på tomten
så kommer ju inga julklappar heller till dem i säckar har jag gjort klart för dem"
-Jag Supermamsen tror på tomten jätte mycket "
-Gud egentligen är det onödigt med julklappar men Ack så ljuvligt "
Den bästa synden som finns är faktiskt "frosseri "
och jag ber gärna om förlåtelse för min SYND"
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Många människor är det synd om på jul som sitter ensamma .
Jag är nästan säker på att de förtjänar det för om man är rädd om sina
nära o kära och visar dem respekt och kärlek
så blir man alltid uppvaktad på julen"
Sköter man om sina barn eller vänner så kommer de alltid att uppvakta en varje jul.
Det behöver ju inte vara direkt med paket det kan vara en mysig julkram eller ett julkort"
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""


Själv skulle jag "Supermamsen" bli skitsur och jag inte fick en julklapp"
För det första så har en stark tro på tomten och för det andra så har jag många barn"
Klart jag får paket annars "½!¤%¤48¤!¤#%&& blir det smisk"
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Jul jul ...Underbara jul
Extra skoj är det i år o handla julklappar till mitt lilla barnbarn Jack
Huga vad många han skall få av mormor & morfar ""
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Julklappar kallas en gåva som delas ut på julaftonen.
I Sverige läggs julklapparna vanligen under julgranen innan de delas ut på julaftonens kväll.
På vissa ställen kommer jultomten (ofta pappan eller någon annan man i förklädnad) i rätt tid till att uttdela gåvorna då pappan "gått för att köpa tidningen", på andra ställen utses en familjemedlem till gåvoutdelare.

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
I de flesta länder brukar julklappar öppnas på juldagen, i många länder sägs tomten klättra ned i skorstenen på natten mot juldagen och lämna paketen i en strumpa i barnens rum, eller i öppna spisen.
Julklappar utdelades i Sverige sannolikt redan mot 1700-talets slut
av en till julbock utklädd person, en roll som hundra år senare övertagits av jultomten.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Själva ordet julklappar kommer från en tradition att överlämna en gåva på ett skämtsamt sätt.
Man smög sig fram, klappade på dörren, slängde in presenten och sprang sedan sin väg.



-Oh ... Nu längtar jag ännu mera till JULAFTON

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""





Tänkvärt





Den som inte får en julklapp - den surar"

Inga kommentarer: