04 januari 2008

Jag tror jag blir tokig



Idag kom mitt karlskrälle hem med en skoter till sonen som han kan leka med här hemma"
En liten gåva från fader till sonen "
-Hm" Undra vem som kommer åka mest ja ?
Sonen har faktiskt sparat ihop en liten slant själv och karlskrället
sa att han bara behövde lägga till ett par tusen"
Ofta så är barnet en täckmantel för våra behov om min man är expert på det"
Han utnyttjar sina barn för att få shoppa "skrot"
Det är ju barnen som vill ha dittan och dattan"säger han och mumlar med flinten"
Blir galen på allt elände som bullrar o mullrar och drar bensin"
Vi skulle ju snåla och vara ordentliga och inte "slösa"
Nu är det gjort nu står skoter här ute och min man och son njuter"
Fast jag måste ju erkänna den var ju iallfall fräckt gul som ett bi """"
O det är ju klart skönt o slippa "pojkarna " i huset en stund ochså "
Kanske tur att de har leksaker att åka på ändå när man tänker efter
""""""""""""""""""""""
Tänkvärt
Bensin luktar så gott

Inga kommentarer: