20 oktober 2007

Svullar du för mycket ?

Interaktiv test om du är i farozonen för sjukdomar för att du "svullar" för mycket"
http://wwwb.aftonbladet.se/halsa/0604/13/mattest/ata_farligt.html

Så många kalorier innehåller skräpmaten som du svullar i dig utan o tänka"
Människan behöver 2400 kilokalorier (kcal) per dygn.
Jag Supermamsen är inne i en hemsk period nu av småätande.
Fattar inte varför jag inte gör det som jag tänker på hela tiden" BANTA
Många med mig är likadan eviga svullisar snälla människor skicka mig lite karaktär"
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Här ser du hur mycket energi skräpmaten innehåller
– och hur länge du måste promenera i rask takt för att bli av med den.
Pizza
Capricciosa på restaurang: 924 kcal
Promenad: 2 timmar, 12 minuter

Pommes frites
Storlek: Mellan
Burger King: 400 kcal
Promenad: 57 minuter
Max: 380 kcal
Promenad: 54 minuter
McDonald’s: 287 kcal
Promenad: 41 minuter

Hamburgare
Whopper, Burger King: 638 kcal
Promenad: En timme, 31 minuter
Maxburgare, Max: 531 kcal
Promenad: En timme, 15 minuter
Big Mac, McDonald’s: 526 kcal
Promenad: En timme, 15 minuter

Kebab
Kebabtallrik med pommes frites och sallad: 1045 kcal
Promenad: 2 timmar, 29 minuter

Källor: Viktklubb.se, Nationalencyklopedin

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tänkvärt"
Ett svullo de är sådan som du och jag "

Inga kommentarer: