15 augusti 2007

Själen


Kom ihåg allting hänger ihop här i livet.


Allt du gör och säger sätter något i rullning.


Rätt beteende leder till framgång och felaktigt beteende till nederlag

- människor i din närhet är "sällan "blinda" o dömer dig lätt"


Det avlyssnar ditt kroppspråk och röstläge mer än du tror .


Ord som för dig betyder lite kan för dem betyda desto mer.


Du säger något ord som du slänger ur dig och som du inte tycker är så farligt

när du var arg och förbannad .


Detta ord kanske sedan följer med personen hela livet som ett sår som river i själen.


"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Lägg inte ner tid på människor och på saker som inte egentligen din tid förtjänar.


Ditt liv har ett syfte du är unik och du har bara din tid.


Allt du gör i livet har ett livssyfte fast man det inte förstår "


Står vi vid ett vägskäl och väljer höger så händer där saker som är annorlunda

än att vi valde vänster.


Personer du möter i livet är meningen du skall möta behagliga som obehagliga.


Människor som du behöver kommer till dig och vägleder dig fast du inte märker det medvetet.


Efteråt kanske du förstår varför denna människa dykt upp i ditt liv även för en kort stund.


-Även korta stunder mellan människor förändrar mycket "

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Ibland kan det vara svårt att förklara varför vissa människor gör som de gör ?


Vem styr vad vi gör här i livet ?


Själen"


Man kan ibland bara stå o gapa och undra varför händer det här egentligen ?


Jag tror att man styr mycket sina egna händelser och upplevelser i livet omedvetet.


Människor kan ha ont i själen, på samma allvarliga sätt som man kan ha ont i kroppen.


""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Det som ska ske det sker vare sig vi vill eller inte.


Ödet och själen som bor inom oss är man dömd till att få när man föddes.


-Ofta kommer man fram till att det inte finns några enkla förklaringar till varför vissa saker sker i livet "


Om vi skulle gå in i detalj i andra människors liv skulle det vara mycket svårt att förstå vad som pågår -människorsjälen är komplicerad .


""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Har du någonsin undrat över varför folk samlas när någon dör?


Jag personligen tror inte man måste ta förväl vid en kista utan man kan ta förväl likaväl i tanken.


Den dagen jag dör vill jag att alla skall vara glada och nöjda över min tid på jorden.


Det enda jag vill är att ha en rosa kista och på min gravsten skall det stå


HON VART SMAL TILL SLUT" ( Min sjuka humor skall följa mig in i döden)


Ingen skall gråta över mig .


Varför gråta jag finns ju ovan molnen och i tanken hos de människor som älskat mig ?


Den som älskar glömmer heller aldrig -


Döden tar inte bara någon, den lämnar någon annan istället tror jag och man föds åter.


I det lilla glappet mellan att bli tagen av döden och att bli lämnad kvar förändrar folks liv"
Att bli den som blir lämnad måste vara det värsta"
Döden kommer bara o hämtar en lika fort som då man föddes man hinner inte veta"


Saknaden är en krans som binds runt halsen .


Den skall hänga kvar som ett smycke" som påminnelse att inte glömma"


""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""


Jag har funderat lite över vad det är jag faller för hos en människa ?


Ögonen är något som jag alltid observerar noga om de ser goa o glada ut eller sorgsna"


Själen är verkligen ögonens spegel .


En människa kan ha ett vackert och trevlig yttre men ser man noga i ögonen kan själen avslöjas.


"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""


Det jag faller för hos en människa är något speciellt som just den har personen har.


Jag dras automatiskt till människor som gillar att "surra "skit och prata på djupet med.
Människor som skrattar och är lite bullriga är trivsamma "

Dessa människor som är i min närhet skall ha karisma och ge mig gläjde.

Människor med ständig sorg eller med ett evigt ältande om trista saker de sorterar jag bort.

Vet inte egentligen varför men jag behöver hämta kraft av människor ?

-Handikappade människor kan ha minst lika stor kraft som friska.

Så det har ingenting med sådan styrka och göra utan själenskraft kan ändå vara stark o frisk"

Människor som suger kraften ur en de lämnar jag ganska snart

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Kan själen åldras och få rynkor?

Jag tror att själen åldras aldrig utan bara kroppen blir gammal

-Skalet blir rynkigt men inte själen.

Man kan känna sig ung i själen fast man är trött i kroppen o 90 år.

Under ytan finns alltid människan som alltid varit i kroppen.

Själen är tidlös "

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Jag tror att personer som jag gillar har en fin färg på själen som jag älskar"
ROSA
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tänkvärt"
En naken själ kan vara oändligt mycket mer oanständig än en naken kropp.

Inga kommentarer: