17 augusti 2007

Fettsnack


Jag har läst att kvinnor diskussioner ofta och gärna handlar om fetma .

Kvinnor i grupp förväntas förr eller senare säga något negativt om sin kropp visar en studie som en grupp forskare gjort"

Enligt forskarna snackar vi valkar och celluiter för att visa att vi minsann ochså har dem precis som alla andra .

Vi vill egenligen visa att vi vill vara snälla med andra kvinnor och inte verka förmer.

Valkprat knyter vänskapsband konstigt nog .

-Detta är faktiskt jättesant.

Konstigt nog har jag aldrig hört att grabbar snacka fettsnack med varandra ?

Karlar har mera självkänsla tror jag och tycker oftare att de duger som det är ."

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Många av mina nya väninnor har faktiskt börjat snacka bantning
och vi har blivit goda vänner direkt på stubben.
Det är ju alltid skönt att ha en fetare väninna" ?
En kvinna sa en gång till mig att hon gärna ville umgås med kraftiga kompisar hellre än smala och hälsosamma.
För då fick hon känna sig vackrast i gruppen"
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Men vem har sagt att smalisar alltid är vackrast?
Det är ju den inre känslan som talar till en människa om hon är vacker smal som tjock.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
En annan väninna sa att hon så himla gärna ville se ut som en kvinna som äger en butik här i Sundsvall för kläder storlek xl o uppåt och den butiksägaren är en stor och fyllig kvinna.
-Åh - Den kraftiga kvinnan har verkligen karisma och vad stolt och vacker hon ser ut .Syns att hon är stolt över sin kropp fast hon är överviktig sa min väninna och suckade.
Härligt om alla kunde se de fetas karisma"
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Har även läst en artikel om att smal kan vara jävligt feta invändigt
och behöver inte alls vara mera nyttiga än tjockisar"
-De påstående instämmer jag helt och fullt ut med så det så "
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tänkvärt"
När gummhullet " hänger o svänger är det dans

Inga kommentarer: