29 augusti 2007

Gregorius



Gregorius: NMKY

Konstigt nog så påminner denna video om mina barndomskamrater
Jag gick på Kubenskolan när jag var barn i Sundsvall.
Kanske därför det fanns en klass med barn finsktalande barn på skolan.
Många av grabbarna hade asfräna namn somRisto,Jarmo,Juha,Urpo, Raimo och Arto.

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Finsk humor är väldigt annorlunda. Jag vet inte hur jag ska beskriva den
utan att vara elak, men den är kanske lite mer groteskt.
Bastubad och nakna håriga karlar med stora kniven"
Iallfall dessa finska barn vågade man inte vara med på skolan.
Fast nyfiken var man på vad de sa !
Jag lärde mig mycket "fula ord på finska.
Vilka de orden var vill jag inte nämna här "

"Har tiden kommit för det finska språket
att intaga platsen som ett världsspråk?

"""""""""""""""""""""""""""""""""

Tänkvärt"

En finne kan man ha på näsan om man vill

Inga kommentarer: