30 augusti 2007

Ansvar föder ansvar

Jäkla tvätt jag spyr o vika kläder in i skåpen

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Jag är så himla less ibland på allt så jag kan hejkopejko" vissa dagar.


Att ha fem barn och ett barnbarn att ensam ta ansvar över kan kännas tungt .


Allt ansvar bärs på mina axlar jämt o ständigt känns det som "

För att allt skall flyta måste jag ha kontroll

Jag skall tamefan veta allt om allt hela tiden och se glad ut jämt"

Ansvar över att alla runt omkring mig skall må bra och fungera.


Städa ihjäl mig kommer jag nog göra snart är jag säker på .


Dö i en hjärtattack vid skurhinken eller i bilen på väg till nån aktivitet.



""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""


Många av mina vänner har hjälp från föräldrar och kompisar .


Hjälp med skjutsningar och hjälp med barnpassning.


Jag har ingen som kan hjälpa mig i vardagen mer än min man givetvis.


Han jobbar borta (3 v i mån) så mycket så då han kommer hem är han "trött"


och behöver vila och göra det han vill på sin "ledighet"


""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Jag är en väldigt ansvarstagande människa och ibland blir jag bara så less på allt jag måste göra. Ibland vill jag bara att någon ska göra allt åt mig, att jag ska få åka lite snålskjuts, bara en kort bit.


Men jag vet varför jag alltid bara lägger mig ner tillfälligt, varför jag alltid axlar ansvaret igen.

Först och främst så är det för att jag tycker om att hjälpa mina nära o kära.
Jag älskar ju dem men jag älskar inte mig själv.

Skulle jag försvinna härifrån skulle allt rasera för en tid men efter 2 v kommer det väl en ny hembetjänt" anställd med samma lön på lika villkor"



-Undra hur länge den anställde stannar?

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Alla mina nära tar mig bara för givet.


Jag skall finnas till hands och jag skall veta allt om allt.


man har sig själv o skylla säher en del att man har stor familj.


Javisst är det så men man har sig själv o skylla om man har liten familj ochså"



""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""


Trist väder gör att man känner sig uttråkad.


Kanske beror det på att jag inte fått nån semester.


Pengarna räckte bara till barnens o gubbens roliga sommar.


Mammor vi offrar oss alltid till andras glädje"


Jag har bara varit hemma i Sundsvall hela sommaren.


visst har jag badat i Bergafjärden och på Alnön och varit i stan o shoppat


men du vet det där lilla extra skojjiga det är de jag saknar.


Röjet och gapskratten och fnitter i sommarnatta"


Inte heller har jag gjort nått annat än att varit med barnen på hela sommaren


Inte för att jag skall gnälla för de har varit så goa o mysiga o snälla.


Att vara mamma betyder att man allt för ofta glömmer sig själv.



"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Måste rycka upp mig och försöka komma loss men just nu känns livet som ett fängelse med alla saker som hela tiden skall utföras.


Jag har ingen dag för mig själv som jag skulle vilja ha åtminstone att få vara ifred nån timme då o då "


"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Snart vänder vinden och allt känns skoj igen.

Jag vet jag har varit i många svackor tidigare.


100 tusen tals svackor hela tiden som kommer o går ."

Vem fan bryr sig hur andra människor har det ?
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Jag har funderat på en sak människor som hela tiden gör fina saker för andra


får sällan något tillbaka .Mn blir bara tagen för given .


Eller så en person sa till mig för en tid sedan


-Du är väldigt egoistisk och tänker bara på dig själv"

Tur att folk känner en som nästan aldrig har träffat en"

Vissa påstår att egoism alltid innebär att offra andra o när fan gjorde jag det "



"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""


-Men åhh jag har ju inte tid att rasa o vara grinig o less


Måste ju städa´och tvätta,handla och laga mat till 10 per varje dag


ta hand om barnen och läsa läxor,byta blöjor och mata bebisar


dammsuga och springa til pannrummet och torka golv, och sminka mig och banta lite och
läsa och se på tv och försöka överleva till jag dör"

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tänkvärt"
När gnället sitter i halsen då är det illa

Inga kommentarer: