04 juli 2007

Jag brukar kalla det för panikleken"



I morgon skall jag vara barnvakt åt lilla Jack.

Jack är mitt underbara barnbarn.

Min dotter skall på http://www.sundsvall.nu/gatufesten/

Det skall bli spännande o se hur det går för jag skall ha honom i 3 dagar .

Han kommer bli så ompysslad sååååååååååååå.

Har bara passat honom förut några nätter o då gick det finemang .
Fia hämtade honom då hon kom hem på natta och tog hem honom till sig.
Hon ville ju gulla med honom så nu skall vi se om hon kommer vara ifrån honom natten lång"
Men nu skall han sova hela natta hos mormor o morfar...

Fia säger att han är så himla snäll och rar och somnar runt 20 tiden på kvällen .

Vaknar snällt vid 01- tiden och får välling och sedan sover han till fem på morgonen .

Då vaknar han och vill slurka en vällingskvätt och sedan somnar han om till åtta.

Den lilla pojken är makalös för han är så himla nöjd och glad .
Mina barn har verkligen inte varit så snälla som Jack.
Cindy vaknar fortfarande flera ggr på natten fast hon är 1,5 år .

Leendet finns alltid där på JACK då mormor gör till sin röst så den bli superlöljlig "
Jag funderar på o göra en skiva åt honom med mormors underbara röst .
"Fniss
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Mammor som inte roar sig och går ut o gör roliga saker och bara sitter hemma .

Det är verkligen dåliga mammor.
Varför har mammor dåligt samvete om de har skoj med kompisar ?
Fattar inte skäms på er" Ni skall absolut inte känna så "

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Har mamma inget roligt och ingen frihet utan alltid är bundet vi barnet då blir hon "sur"

o missnöjd och gnällig o kinkig och fy farao .
Då får hon skyll sig själv"
Först och främst skall mammorna må bra för då mår "våra barn "bra är min teori.

Bra mammor går ut med kompisarna och har lite party eller går på nån rolig kurs
Vad tusiken som helst bara hon inte bli "fast klistrad vi hemmet" om hon inte vill det förståss.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Jag brukar kalla det för panikleken"

Då man som mamma aldrig får vara ifred från barnen.

Man har så himla mycket o göra och vill man vara fred då är barnen mer galnare än någonsin.

Man ger dem leksaker hela tiden för att de skall roa sig själva
eller så sätter man på tv´n för att de skall sitta snällt där o glo.

Då är man egentligen ingen bra mamma då måste man ut o få luft.

De kommer och visa teckningar de gjort och man tittar knappt på bilderna utan säger
-Ja den var fin .
Då är det dags med en panikpaus"

Jag brukar säga till mina barn att jag är inte bara mamma jag är människa ochså.
Då tittar de på mig oförstående .

En mamma har ochså behov av att få sina önskningar uppfyllda
åtminstone någon dag i veckan måste hon få komma lös .

Iallafall få gå på toa ifred tänk att det kan vara så himla skönt.

Ofta då jag sitter på toa så städar jag handfatet medans jag ändå är där .

Man plockar upp saker som ligger på golvet och muttrar över ungarna o gubben.
Man har sig själv o skylla som skämt bort dem.

Ibland brukar jag gå ner i tvättstugan bara för att det är så himla fridfullt där.
Lungt och skönt och då hör man utanför mullret" Fniss"

Att lära sig säga ifrån att NEJ - Jag vill inte är jättesvårt som mamma.

I en familj tycker jag att man skall hjälpas åt i den förmåga man kan .

Inte alltid det funkar så bra för vi mammor orkar inte invänta på att saker o ting
För ibland kan det ta tre dagar innan de händer något.
Men om man inväntar så händer det saker. TÅLAMOD

Ju mer saker och ting man skaffar sig ju mer jobb får man .

Att vara medveten om problemen i en familj gör att man åstakommer mera.

Jag brukar alltid tala om för mina barn då jag är less o vill säga upp mig .
Härmed säger jag upp mig som mamma och tar sen abort på er allihop (Menar det inte!)

Då brukar de "fatta" att deras mamma inte är hushållslav utan då är de duktiga o hjälpa till.
Visa dina känslor för barnen så får du mera hjälp hemma i hushållet.

Jag har iallafall köpt varsin tvättkorg och satt in på barnens rum så slipper man alla kläder på golvet.
Kläder är ett stort familjeroblem du känner kanske igen de där feta högarna
och smutsbrallorna och blöta handdukar som ligger o ruttnar"
Fy fasiken hatar sådana så himla mycket .

O nu har jag precis nattat min lilla Cindy som är 1 år och känner frid o lugn men tycker samtidgt de är så trist då hon sover

Gud vad konstig människa man är egentligen

Inga kommentarer: