07 juli 2007




Nu har jag varit supermormor "
Jacks mamma har varit på Gatufesten
-3 kvällar och haft skoj med kompisar o festat och haft skoj.
Det är de allra första dagarna som Jack sovit borta hela nätter allt har funkat så bra.
Första natten kunde inte Jack mamma hålla sig hon lade sig i gårdshuset för att vara nära"
Jag hade sagt åt Jack mamma att nu skall du försöka koppla av och bara vara Zofia"
Man behöver få vara annat än mamma ochså
-och som vanligt vill jag inpränta i er mammor
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
MÅR MAMMA BRA MÅR BARNEN BRA
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Det har varit så mysigt att få lära känna sitt barnbarn så nära som jag får känna Jack.
Jag träffar annars Jack varje dag ,har faktiskt inte varit utan honom en enda dag sedan han föddes.
Min dotter Zofia och jag bor bara ca 100 m ifrån varandra så det är enkelt o hälsa på .
Kommer inte Jack och Zofia till oss så kommer vi till dom .
Han känns lite som om han är min pojke lilla Jack, men ändå inte som mormor har man den distansen.
(Men lite känns det ändå för han är en liten mini kopia av alla mina barn på ett sätt.)
Cindy är jättesnäll med Jack hon gosar med honom och hjälper mig o hämta blöjor
eller håller i vällingflaskan då jag behöver lite hjälp .
Men att ha två barn så tätt på heltid skulle jag inte ha ork med.
HerreGud vilket jobb för att till 100 % tillgodo se två småbarnsbehov .
Jag som inte klarar av att små barn är ledsna skulle då bli galen av att ständigt vara på språng.
Tänk lilla Cindy är moster fast hon bara är 1,7 år .
Jack och Cindy hoppats jag kommer bli superkompisar i framtiden.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
"
Tänkvärt"
När man föder ett barn så föder man automatiskt sitt barnbarn"
(Ja ja ...Alla kan inte få barn jag vet - men då är det osynliga barnet i tanken med ändå)












Inga kommentarer: