30 juli 2007

Ett svårt beslut är lätt "

Ett svårt beslut är egentligen ganska lätt bara man har bestämt sig .

När man har bestämt sig då har det oftast gått alldeles för långt "


Befria er från de som plågar er och ni kommer bli lyckligare i livet.


"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Att säga NEJ kan vara mycket svårt speciellt om man lärt sig o vara snäll .


Lyssna på andras ord hela livet om deras problem och höra deras predikningar.


Man får saker slängd i örat som man inte ens minns"


Du får höra saker som du inte ens har att göra med ?


"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Vem fasiken orkar höra sådant år efter år ?


- Jo den som inte upplevt det svåra den vet inte"


Man har bara "tackat och tagit emot ord" ifrån andra fast man velat skrika ifrån.


Varför låter man åren gå och ticka på o känna ångest över nästa gång det händer .


""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""


Finns så mycket lycka därute "utan människor" som suger musten ur en .


""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Glada trevliga människor som ger en styrka kraft och mod o kärlek .


Underbara människor som älskar en för den man är



- och som känner en som den man är
-Inte som den som de tror att man är
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Det är dom människorna som man skall var ibland de som ger en energi.


Att dra egna slutsatser byggt på andras teorier kan ge en mycket skev bild av verkligheten.

Människor som är stolt över en och som inte vill plocka mer en på jorden hela tiden.


Sådan människor vill jag omge mig med de som verkligen vill vara tillsammans med mig.


""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Ord som man kanske egentligen inte fattar ett ord av vad innebörden står för


kan man få slängd i örat år efter år .
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
En sann relation skall bygga på att man inte vill släppa varandra.

Man vill inte ge upp och man skall kunna "dö "för den andra


Jag kan dö för att mina barn o man skall få leva de är de bästa som finns i mitt liv.


-Jag älskar mina barn och vill se dem helst varje dag och jag kommer aldrig släppa dem.


Mitt liv är deras liv och jag lever genom dem de är min största glädje i livet.
Inget annat betyder nått.


""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Många barn kan vara utsatta över föräldrarnas klagan över varandra.


Ord som barnen inte ens skall behöva veta att de finns.


Få höra saker och ting som de inte ens har att göra med"

Utsätt inte era barn för er klagan.

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
De är lätt att skämmas och känna sig skyldig när man säger NEJ nu får det vara bra-


Jag vill inte ta mera från dig och jag vill inte lyssna längre.


Att hela tiden göra saker och ting emot sin vilja kan sluta i att man känner sig "#&%¤/ trött"


Man får nog helt enkelt och slår bakut och då minsann blir det ljud i källan.

Vad hände nu då hon som alltid varit så "snäll"


""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Ett enkelt och direkt "NEJ från första stund kan vara den bästa lösningen.


Men man står ut och visar leende eller så håller man minen att man orkar.


Speciellt om det går år efter år och inget förändras allt bara står o stampar.


Varför måste man alltid redogöra en förklaring till varför man sagt NEJ?.


Förklaringen skall givetvis passa in till lyssnaren och då måste den vara sann i dennes öron


-Annars är man en lögnare som är egosistisk och trångsynt.

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Svåra beslutet kommer aldrig från luften utan grundas alltid på något.

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Man har alltid rätt att säga NEJ och man bestämmer helt fullt ut över sitt eget liv.

Alla vuxna männsikor tar ansvar över sitt liv och får acceptera det.


Man kan ibland ta beslut som kanske inte alltid är det bästa men ett måste för att överleva.


För att orka
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""


Tänkvärt"


Det är lätt att stå ut med en kråka i näsan men inte en med en skata i sängen.

Inga kommentarer: