01 december 2007

Snö :::::: KÖR FÖRSIKTIGT"



--Usch ikväll skulle jag hämta min 10 åringa dotter från disco på hennes skola.
Vägen var så hal och läskig att åka fram på med bilen.
Jag är så himla rädd för att köra i diket "
Satt där i bilen och tänkte medans jag körde framåt med bilen
Det finns ju en massa benämningar på snö .
Ikväll var det på vägenhalsnö med slasktäcke som var jätteläskigt"
Oftast är snön underbar speciellt då solen smeker kinden varm
och snön knarrar kallt under skorna"
Ibland kan snön vara riktig coolt härligt aggressiv som den pinande snön
som piskar i ansiktet och som gör det så skönt o komma in i husvärmen.
Blötsnö däremot tycker jag är jätte jobbigt speciellt om man har barn i huset
för alla kläder och skor bli genomsura av upptinad sursnö".
Skorna blir nästan ruttna innan all blöta torkat upp ur dem - fast man har skotork.
Vilken förälder känner inte igen att man kan vrida ur overaller och vantar
från barnens kläder - blötsnön är jobbig"
Drivsnö , knarrsnö däremot är mysigt när man kan höra varenda steg
som man tar i snön.
Kornsnö ,kramsnö vem gillar inte det?
Det är alltid lika skoj varje vinter då man kan göra sin första snögubbe och ljuslykta oavsett ålder är det lika trevligt att se på dessa snö skulpturer.
Modd är läskigt då man kör bil och man väntar bara att vägskrapan skall gå
så eländet far i diket ,nysnö är underbart och doften av nysnö kan bara upplevas" Pudersnö lägger sig som en hinna på kläder och skor och kan lätt vispas bort"
Skaren är härlig och kroppen kan bäras upp av den
- Nu var det ju förståss några år sedan skaren höll för mig ..."ler
Slask och tösnö,snödrev ,yrsnö "
-Jaá det finns så många olika benämningar på snö så man kan bli knasig"

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Vilken sorts snö är din favorit och vilken är din hatar snö ?

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Jag öppnar mitt fönster
snöflingorna faller ner
på marken
Jag tänker
NU ÄR DET JUL
IGEN!!

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tänkvärt"
Den som inte har fått mula sin käresta" har missat nått

Inga kommentarer: