28 november 2007

Klara, färdiga o snart JUL "


Ikväll har jag varit och handlat in Adventljustakar .
Eftersom jag har shoppat den billiga typen av adventljustakar så går de sönder.
Varje år lägger jag ner Adventstakarna varsamt inrullade i papper för att inte skadats
ner i en hårdkartong.
Likt förbenat så är det någon lampa som är död i dem eller så "stiger Jesus " in i rummet
och det blir ett ljus utan dess like och sedan är den tvärdöd"
De är alltid trasiga var och vartannat år av någon konstig anledning.
Så går det när man köper billigt Rusta eller Claes Olsson skräp"
-Åh andra sidan är det alltid lika skoj o få nått nytt till hemmet"
Första Advent inträffar den första Söndagen i december och innebär ett efterlängtat löfte om julen
Jag verkligen älskar julafton och jag är lika trött på att vänta efter julmiddagen på att tomten skall komma.
Varför skall det alltid ta sådan tid innan tomten kommer med alla paket.
Jag kikar i fönstren precis som barnen "
Det är min gubbe som brukar prata med tomten " om vilken tid han skall komma"
Varför kan han aldrig beställa honom tidigare på dagen "
Alltid skall tomten komma efter Kalle Anka och Karl Bertil Jonssons julafton"""""
Jag Supermamsen är en sån där pyntare som spökar ut hela huset i tomtestämning"
Jag slutar aldrig förvånas över mig själv hur jag varje år lyckas förvandla huset
till tomtefantasie.Barnen skall ha en riktig festlig tomtemånad tycker jag "
Redan nu ute på gården står en fet tomte och en stor snögubbe o lyser i mörkret.
Snart skall hela logen kläs in i belysning och då går det några meter belysningskabel
kan jag lova".Tomtar skall bäras in och stakarna står i fönstren och lyser så fint.
Röda fina gardiner i köket och självaste Kasper våran hemska farliga hund
får ett blodrött halsband och koppel"
Träden utomhus börjar nästan lukta glögg från barken
Och innan man ens kommer fram till dörren och kliver in känner man av att snart är det jul.

Tänkvärt"
Den som fått mest julklappar vinner"

Inga kommentarer: