26 november 2007

Dop

Nu har vi döpt Cindy Love och Lars Jack i Tuna kyrka den 17 Nov-07.
Det var ca 40 gäster på dopet och vi fikade som galningar efteråt .
Prästen var Gunnar Oreland"
Allt blev verkligen en minnesvärd stund som vi alltid kommer att minnas"
Vi slog ihop barndopen och det blev därför lite "extra skoj"
Jag fick en kommentar varför jag var så fet på denna bild från kyrkan
och personen undrade därför om jag var gravid ?
-Nej tyvärr "-Vore hellre gravid än se gravid ut av fläsk"

Zofia har hämtat en yrvaken Jack som somnade efter dopet
Emmy den linslusen kikar fram"

Dopkaffe Mums"""
Tack alla för alla fina gåvor"

Min goda vän Anna med sin dotter Astrid så söta så "

Robban och Jennifer verkar fastklistrade" Skratt"

Tack o lov hjälpte min kära barndomsvän Ewa till med att koka kaffe"
Nån ordning skall detvara TACK"

Jag tog o gjorde en lekhörna till alla småbarn som var med på kalaset.
De måste ju ha nått o göra så jag släpade dit saker från Cindy´s rum till lokalen"

Emmy o Sara väntar tålmodigt på dopfikat"



Lars och Kåke surrar som galningar en massa "skit " medans vi andra
får springa som galningar runt med fikat till alla gäster"

Zofia håller i Jack som drar i håret "och Sebastian Jacks pappa kollar på"

Zandra fick uppgiften att tända dopljusen och det klarade hon utmärkt"


""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tänkvärt"
Dopa eller döpa är frågan??

Inga kommentarer: