28 november 2007

Fetma smittar

Fläsket funderar om livet och fettet och osunt leverna SUPERMAMSEN
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Fetma är socialt överförbart mellan personer som är nära bekanta eller släkt med varandra. Om en människa blir överviktig ökar risken för individens vänner att också bli överviktiga med hela 57 procent.
Kanske just därför folk unviker mig mera nu än förr?
De tror att fetman smittar och överförs till dem via min osundhet"
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Kan man bli fet lika lätt som man blir förkyld?
Misstankar har uppkommit, eftersom djurförsök har visat att kycklingar, möss och silkesapor, som smittats av virus från människor, blir kraftigt överviktiga i synnerhet runt buken. Även om ingenting ännu är slutgiltigt bevisat, vill forskarna inte utesluta att virus på samma sätt kan göra människor överviktiga.
Även om fetma verkligen kan vara smittsamt, så finns det ingen anledning att vara rädd för att umgås med tjocka människor. Skulle deras övervikt bero på en infektion, har de av allt att döma för länge sedan passerat ur det smittsamma stadiet.
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Att ha en tjock och fet granne spelar det nån roll om man själv skall bli fet?
Är man bättre bara för att man är smal?
-Japp grannen accepterar din fetma bättre om grannen är fet själv och bjuder därför på gofika istället för att visa sin nya gymnastikredskap han investerat i"

Ikväll var det min dotters fel att jag tvingades in i de fetas sockerberusning .
Emmy bakade mumsig kladdkaka och jag var tvungen""" att ta en bit .
-HerreGud vad gott det är att leva"
Men fortsätter jag så här så är jag snart DÖD"
Känner i kroppen men framför allt känslan att vara så himla FUL att jag plågas "
Funderar helt promp på att börja skriva upp allt vad jag äter i en veckas tid.
Precis som på dessa "Du blir vad du äter program".
En god vän sa till mig idag
-Men du äter ju aldrig mängder av mat ?
Nej jag äter inte mycket mat eller mumsar godis och mackor i mängder.
Däremot tror jag det största boven i mitt fett helvete är mina kaffeslurkar
Jag dricker alltid kaffe med mjölk i mängder varje dag säkert minst 20 muggar .
Så börjar man räkna kalorier på mjölken i kaffet plus middag och lite kvällsfika
så förstår man vart fettets ursprung kommer ifrån"

Tänkvärt"
Du som är smal är bättre än mig




Inga kommentarer: