10 juli 2007

Ost & giftemål


Att gifta sig med en person bara för att den ser bra ut
-är som att köpa en ost utan att ha provsmakat den.

Jag älskar ost och skulle just nu för stunden vilja prova nån ny sorts gorgonzola.

Innan mitt bröllopet så trodde jag inte att livet skulle förändras så värst mycket
av att ha en extra ring på vänsterhanden och ett nytt efternamn.
Men attans så fel man kan ha egentligen att vara en fru Andersson är ingen lätt lek .

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Jag har hört om man har ringen efter bröllopet på fel finger har man valt fel man.
Än så länge sitter min ring på rätt hand .

Jag är så stolt över mina två ringar som jag har på handen.
En förlovningsring och en bröllopsring.
Vi slog till efter 16 år tillsammans o gifte oss.(2002)
När jag o gubben köpte våra ringar så hade han aldrig varit inne i en guldsmedsaffär förut.

Han tittade på mig pillemariskt där inne och sa
-Gumman ta det du vill ha jag betalar på fredag sa han till expediten"

Hon tittade på min bonnlurk till karl förundrat och kliade sig lite i huvudet .
Hon undrade nog om han inte var riktigt klok som släpper lös
sin blivande fru i en guldsmedsbutik.

Jag tog den med sju diamater på den var så himla fin "

På Fredag åkte gubben och betalade alla vigselringar (2 förlovningsringar o 2 giftemålsringar)
-Han sa ingenting då han kom hem hade bara en "kall" stirrande blick.
Han muttrade något under kepsen att gifta sig skulle han tamefan"aldrig göra igen.
Det var tametusiken inte värt pengarna" Grrrrrrrrrrrrr

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Ett lyckligt äktenskap handlar om att ge och ta; mannen ger och frun tar så är det hos oss.
Han jobbar och tjänar mycket pengar och jag tar alla pengar o shoppar upp dem.

Min karl brukar undra vad fasiken alla sopor kommer ifrån"

Hur kan huset vara så fullt i saker ?

En kvinna som inte gillar att shoppa lös är för mig ingen kvinna"

Det är så himla skoj o gå på stan o kolla på allt fint man vill ha
och ibland blir det någon kasse hem med en massa prylar.
Smink. parfymer , kläder o listan kan göra så lång.

Det värsta är att ens döttrar ärver ens shoppingbeteende
-"Stackars deras blivande makar"

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Min son frågade min gubbe om vad det kostade att gifta sig ?
Min gubbe sa då med ett grymf" att de betalade jag fortfarande för "
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

En annan dag frågade min son sin farsa
-Farsan är det sant att i vissa delar av Afrika känner inte mannen sin fru förrän han gifter sig med henne?"
Gubben min suckade och sa
-"Det händer i de flesta delar av världen suckade min gubbe och gick ut i garaget
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

När en nygift kvinna ser lycklig ut så förstår vi varför hon är lycklig

Men när en kvinna som har varit gift i tio år ser lycklig ut
— det är då vi börjar undra varför ?

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tänkvärt"

Det kvittar hur många gånger en gift man förlorar jobbet
- Han har fortfarande samma chef.

Inga kommentarer: