28 juni 2007

Rumpan är som en skinnfotölj


Idag har jag fyllt 37 år . (- 28 Juni) - Jag på bilden med kompisen Peter


Haft en mysig dag med barnen som uppvaktat mig med massor av paket.
Måste bara skriva om hur fantastiskt det är att ha många barn som mig.
Många barn (5) = Många födelsepaket .
Jag skulle bli supersur om ingen gav mig paket på födelsedagen .
För mig är paket viktigt -Jag VILL HAAAAAAAAA......så mycket ...saker.
Att önska sig saker är lika viktigt för barn som vuxna
och att få en "paketdröm "som slår in är så underbart.


Jag fick en Anti -rynkkräm, hudlotion ,ögonfransböjare,ögonskugga , jättesnygg tröja.
- flera fina prylar .. TACK TACK TACK"""

Min gubbe gav mig ett stort paket med en utegrill och nya fräscha grillbestick.
"Hm - Baktanke-baktanke"
'Jag fick ochså fick jag lite smått o gott av vännerna.
En av mina väninnor gav mig en slags skraplott som man skulle skrapa fram olika ord på och där kunde man vinna massor av pengar. - Om man inte har tur i kärlek som mig då "Host
Hon tillade lite innan hon gav mig lotten att tänk om jag vann en mijon vad hon skulle ha ångrat sig att hon gav bort lotten" Ja tänk att ge bort en mijon kr i present till kompisen "
Hur tusiken skulle vänner reagerat då om jag ríngde o sa
O HerreGud jag har vunnit en mille" Jeeehaaaaaaaaaaaaa
Det var den kompisen det och fasiken vad de skulle svida.
Min kompis lär ju aldrig vilja ens se en mera för så mycket är inte en kompis värd?
Men om jag vinner skulle jag aldrig tala om det för någon jag känner för det är ju roligare o både ha en mijon och ha kompisen kvar..


Bakade en klassiskt sommartårta med jordgubbar o grädde o smaskade i mig .

Fy fasiken vad gott det är med tårta. Kalorier skall flöda på kalas"


Så slog mig tanken plötsligt "


-HerreGud "Vad man har för ålder har ju ingen som helst betydelse eller?


Det är ju den inre känslan som gör ens ålder.'Själens ålder "
Skulle ingen vet sin "rätta "ålder skulle jag gissa på att de flesta människor känner sig mycket yngre än siffran de fyller.
Det kan jag nästan slå vad om .
Gamla klasskompisar som man träffar efter 10 år ser man skillnad på direkt däremot att de åldrats
-Men herre Gud vad Kalle har blivit förändrad o gammal.
Själv tycker man att man ser ungefär likadant ut som i småskolan.
Däremot töntiga Hilda hon som var grå som en mus i skolan
Hon har snärtat upp sig och blivit 10 år yngre än förr .
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Min svärmor sa en dag till mig några tänkvärda ord.
Hon är 85 år.
- Det är konstigt men när man ser sig i spegel
Då ser man en ful gammal ful o rynkig kärring .
Men om man blundar är man lika ung o vacker som igår.
Skillnaden beror på inre lycka "Belive me
Det är ju konstigt att alla gamla människor berättar hur vackra de var som unga.
Men om man frågar de unga hur vackra de är idag
så stirrar de på en som om man inte var klok.
-Du måste ju ha dålig syn !
Aldrig är vi människor nöjda med vårt utseende inte ens på vår 37 årsdag.


Hur man mår o känner sig inuti o givetvis hur man ser på den yttre verkligen "GULP"

JAG HATAR PROVHYTTER.
Mina döttrar tog med mig på stan för jag skulle köpa nått för ett presentkort . '
Jag klev in i provhytten och drog av mig tröjan .
-Men vems rygg är det där?
Mina vackra tonårsdöttrar säger att alla "mammor "får breda platta stjärtar ´.
Jo de kan jag tala om det beror på att de skall kunna sitta skönt på rumpan medans ALLA MORSOR sitter o PASSA UPP SIN FAMILJ.
-Platt är inte min rumpa snarere som en skinnfotölj


Folk i ens närhet skall liksom skämta till det idag med kommentarer som

- Jaha! O hur känns det nu då med ett till år på nacken?
Snart växer det gråa hår på dig med .
Gråa hår växer just nu bara inåt huvudet och inte utåt än på mig så det så .
Helt sant jag frågade faktiskt min frisör om jag hade grå hår och jag tvingade "stackaren "och leta men ACK "hon fann inte ett enda grått strå. "JIPPI"
Jag kommer iallafall göra som alla andra när de grå sticker fram "FÄRGA" och inte låtsats att jag fått gråa hår.


Skillnaden är ju inte ens märkbar - NÄR JAG SER PÅ MIN ÅLDER .

När jag var 25 år kände jag mig minst lika pigg o ärtig som nu då jag är 37 år .


Det enda som jag kan påvisa att åldern tickat framåt är att mina barn har vuxit.


Jag med för den delen. "Jag har nog vuxit mest ? "Ler


Min födelsedag har varit så himla smaskig och onyttig så nu kan jag somna ovaggad

Ett sockerleende på läpparna är aldrig fel.
"Tänkvärt
-När ålder tar ut sin rätt har du gjort fel"



Inga kommentarer: