12 december 2007

Får jag inget paket?

Julen -05

Mina underbara ungar som kommer kosta mig skjortan nu till Jul.
Jag har tänkt på att det är ju egentligen bara en investering med barnens klappar .
Köper jag många julklappar åt dem och lär dem det så kommer de ge mig många julklappar"
Tur man började handla julklappar redan i Oktober" PUST"
Många klappar vill de alla ha - och positiv som jag är så har jag bara fem barn
(-Än så länge"?)
Tänk dom som har 10 barn? Plånboken GULP"

Och allesammans ska
så många klappar ha,
och därför har vi ryslig brådska,
för nu är det jul igen,
ja nu är det jul igen,
och julen varar ända till påska.

Längtar nu i skrivande stund till julbordet då vi alla samlas tillsammans"
Julen hemma hos Andersson´s är alltid perfekt"
Vi har så gott mumsigt julbord och vi "fettar " oss rejält allihop på julbordet.
Jag har redan tjuvstartat julen med att äta clementiner, pepparkakor och dricka julmust.
I år skall vi ha två gäster extra hos oss på julafton och det känns lite extraskoj"

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Mest underar jag vad jag skall få i julklapp?
Supermamsen kommer "sura" i fjorton år om jag inte få många paket.
Jag vill ha mest fast jag är mamma i huset så vill jag det fast jag vet att jag inte får det "
Det är därför jag har skaffat många barn för då får man många paket av dem på jul"
Det är iallfall min julplan för framtidens jular"
Om mina fem barn köper 5 paket var blir det 25 paket och om de köper 10 då blir det 50"
Får jag dessutom 5 barnbarn av varje barn som ger mig 5 paket var då har jag göra i flera dagar

Fniss"

Tänkvärt"
Tack tomten för att du finns"

Inga kommentarer: