05 november 2007

Beroende

Katter är beroende av torra tassar"
"""""""""""""""""""""""""""""""""
Alla är vi beroende av något kom jag å tänka på här hemma
när vi satt i soffan och myste"

Jag är beroende av kaffe och hinkar i mig det som en galning
medans andra är beroende av cigaretter eller snus .

Man kan även vara beroende av att ha fint i huset "
eller vara beroende av nån sport " eller tv program"

En del är beroende av spel eller nån hobby .

- Många beroende är dolda i det tysta ingen annan får se "

-Begär och beroende har många ansikten.

Ett beroende handlar om ett vanemässigt beteende
som vi inte upplever att vi klarar oss utan.

Vi kan inte sluta med beteendet, trots att vi egentligen vill ?

Fast en del beroende kanske man inte ens vill bli av med?

Ofta förnekar vi att vi har ett beroende.

Vi har ofta bra skäl till vårt beteende.

Vi röker, dricker eller frossar inte i mat för att vi måste,
utan för att det är så trevligt, socialt och smakar så gott.

Dessa ursäkter ger oss samtidigt ett legitimt skäl till varför vi inte behöver förändra beteendet; vi har ju inget beroende!

Nu undrar jag vad är Du beroende av ?

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tänkvärt"
Jag är beroende av att få blogga"

Inga kommentarer: