13 januari 2008

Någon har det värre

Ibland går man omkring och tänker på saker och ting som får en att tycka synd om sig själv.
Man ältar och vrider och vänder på tankar som är jobbiga.
Då brukar det bli bättre för mig om jag tänker på någon som har det värre än mig just då.
-Visst är jag Supermamsen en hemsk människa ?
Det blir liksom på ett vis som om att man tröstar sig själv genom att se ner på andra"
Man höjer sig själv i lite bättre dagar ochså blir man glad och positiv igen och får ny kraft.
Det är väl klart att man "tappar hoppet ibland och man känner att man bara orkar inte mer".
Så då kan man ju alltid lipa en skvätt eller bara sitta o glo o tråka ihop en stund.
Man kommer alltid förr eller senare ur gropen med nya järva friska tag .
- Därför vill jag tacka er som har det sämre än mig för att ni finns"
Tack vare er kan jag rycka upp mig och se mig som en vinnare igen.
-Vad som är sämre får ni själv avgöra för er svaghet sitter i ert inre.
Kom ihåg det finns alltid någon därute som har det sämre än du "
Bra va så kan även du rycka upp dig och bli go o glad igen "

Tänkvärt"
Det finns alltid någon som har det värre än du "

Inga kommentarer: