13 januari 2008

Diskmaskinen RIP 1993 - 2008


- Snyft"
Min diskmaskin har gått sönder jag tror jag blir tokig.
Finns så mycket roligare saker att göra än att stå o handdiska när man är så många personer som vi i hushållet här hemma .Vi är nästan allt mellan 5-10 st som äter vid varje måltid.
Blir ju en hel del tallrikar och glas och bestick det "
Om jag tänker efter så har den verkligen gjort sitt för jag diskar den minst 3 ggr per dag "
Jag har haft den sedan 1993 det blir många diskningar det ca 15 000 st "
Så nu är det dags och investera i en ny för den är verkligen rutten.
Gubbskrället har lagat den några ggr tidigare men nu är det helt slut säger han"
Blir till och handdiska då tills vi kommer iväg och köpa en ny .
Jag tänker vara så fräck och köpa papperstallrikar, plastbestick och glas som vi kan slänga efter varje måltid .
Vem orkar lägga ner timmar vid disken när det finns roligare saker att göra i livet?
- Inte Supermamsen iallfall "Jag vill ha trevligare saker för mig "
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tänkvärt"
När man varit van att haft nått bra är det trist o inte ha det"

Inga kommentarer: