05 december 2007

Bojkotta ordet borde


Om ditt liv är styrt över saker som du "borde" göra är det hög tid att sortera bort det ordet.
När en tanke eller en mening börjar med ordet
-Jag borde ju ha gjort det där?
-Hm" Jag borde ju städa idag?
Det betyder egentligen att "-Jag vill inte städa idag.
Du kommer således då inte att städa ,men du kommer plåga dig själv med nedsättande tankar .
Det här är ett finurligt självplågeri.
Sortera bort detta självplågande ord och gör bara det du har lust med.
Jag lovar det att förr eller senare kommer du ändå att städa med lust
Det är faktiskt väldigt "roligt " och skönt att ha fint omkring sig .
Samtidigt tycker jag folk inte skall bry sig över hur det ser ut hos andra människor.
Det är deras egna val om de vill ha skit i hörnen varför bry sig ?
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Vssa saker finns de i livet som vi egentligen inte har lust till men som vi ändå måste göra"
Vi gör dem ändå med insikt på att vi vet att det är för vårt eget bästa på sikt"
När kraven blir tillhyggen det är då vi tappar lusten och känner att vi "borde"
Borden har oftast sitt ursprung i vad andra tycker att vi "borde "göra
och att vi därför känner oss tvingade till att ta i tu med saker och ting "
Gör bara det du har lust till "och du kommer få känna glädjen över att till och med diska
Det är befriande känsla att bara göra saker som man har lust till och som man gör för sin egen skull och inte bara för att man skall duga inför andra människor"

Tänkvärt"
Idag har jag faktiskt lust att städa

Inga kommentarer: