19 juni 2007

Om han hade haft stake ändå




Om han hade haft stake ändå o börja bygga klart vår altan min gubbe.


Jag är så himla avundsjuk på " alla andra människor som får saker o ting gjorda i sitt hus.


Vi har börjat staka ut pappersrullar som det skall gjutas plintar av så långt kom vi då tog det stopp.Vi har fastnat som vanligt i bygget.




Jag o gubben vi hinner ingenting alla andra människor är så himla duktiga o flitiga.


Varför hinner vi inget då? ...Jo för vi har 4 barn som alla är aktiva inom idrott.
Den femte lilla krypet har inte bestämt sig ännu för vilken sport det blir men hon är ju bara 1,5 år så hon får några månader till på sig att bestämma sig för vad hon vill .
Alltid bra att ha ungarna o skylla på .
Våran vackra barn har givetvis valt de allra lättaste sporterna såsom ...ridning,motocross,innebandy
...Ja JIPPI ...BINGO bingo..skratta du " FOTBOLL
När jag var liten flicka så avskydde jag fotboll och jag svor på hede o samvete att ingen av mina barn skulle få spela denna jätte trista sport.
Men så går det de man inte vill att barnen skall börja med...nått som man själv gillar.
Ja visst ni tänker helt rätt... I familjen är de fotbollstokiga "

Alla som har man och småbarn vet att idrott egentligen hör till de lättare sakerna i livet.
Man smiter iväg från "Allt som skall göras grejer här hemma"


Ikväll har vi varit på fotboll och sett Emmy spela .Givetvis gjorde hon mål.


Fotbolls sinnet har hon ärvt efter sin mor.Hon gjorde två "framlägg" i sista fotbollsminuten
Några av flickorna i laget fick sitta i utvisningsbåset för de fick nått kort.
Vilken färg minns jag inte men den var fin .


Med två bollar så vann vi mot ..-Ja vad var det de hette de där andra laget "?


" Stolt då ...JAAAAAAAag tar alltid åt mig äran då Emmy gör mål .


Det känns liksom som att det är jag som gör mål .


Egentligen är det ju en bit av mig som gör mål eller hur ?


För hade jag inte fött Emmy så hade ju inte hon kunnat spela fotboll ?
Emmy har påpekat för mig att de första nittio minuterna i en fotbollsmatch är de viktigaste .


Ibland tycker jag att det är alldelles för mycket sport inom idrotten-
Människan behöver sport för att få lov att larva sig utan att känna sig larvig tror jag .

Jack mitt barnbarn han har sin framtid utstakad .
Han skall bli fotbollsproffs säger hans morsa"


Han är nu 3 månader och han har redan med sig fotbollen i vagnen för att
få fotbollskänsla. Man skall börja i tid det som "rikt skall bli .
Den som säger att män inte längre kan kyssas har ännu inte sett ett mål på en fotbollsplan.
Helt otroligt då får minsann kvinnor o män hej vilt kasta sig i famnarna på varandra utan att pekas ut som "ja ni vet...
Ibland slår mig tanken att en fotbollstränare är som att vara politiker. Du måste vara tillräckligt smart för att begripa spelet, och tillräckligt dum för att tycka att det är viktigt.

Tänkvärt till alla män som hellre smiter på fotbollsmatch än vara hemma med sin fru o bygga på altanen säger jag bara till
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
/ Om du tänker på din hustru när du är på en fotbollsmatch
är du fortfarande förälskad i henne.



Inga kommentarer: