21 augusti 2007

Kråkupplevelse


Idag fick jag uppleva något märkligt som jag aldrig tidigare sett i mitt liv.


Jag skulle åka backen ner från huset och där i dungen brevid vår backe

flög det ut en stor hök med en kråka i grepp.


Höken flög så tungt så tungt och höll på tappa greppet om sitt kråkmål"


Mitt på blanka dagen vid 12 tiden.


Höken var lite större än kråkan .


Konstigt upplevelse så där mitt på dagen.


Sedan hela dagen har jag gått o tänkt på den stackars kråkan som fick

bli ett jaktbyte .


"Snyft " - Fast höken lär ju ha blivit präktigt mätt iallfall av detta "kråkmål"

Hade jag haft en kamera på mig ändå "
Jag fick teckna en bild istället" (Snygg va?)
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Tänkvärt"


Det är inte förrän man sett nått märkligt som man blir förundrad ?

Inga kommentarer: